Ciągnik dostawczy czyli inny rodzaj dostawczaka

Zapraszamy do przedstawienia się oraz prowadzenia dyskusji związanych z motoryzacją i busami .
Awatar użytkownika
Scenerio
Użytkownik
Użytkownik
Posty:33
Rejestracja:26 lip 2014, o 23:37
Uprawnienia:B
Ciągnik dostawczy czyli inny rodzaj dostawczaka

Post autor: Scenerio » 15 sie 2014, o 22:56

Cześć co sądzicie o takiego typu przeróbkach dostawczaków ?:
http://40ton.net/wp-content/uploads/201 ... odlowy.jpg
http://farm9.staticflickr.com/8041/8036 ... 121c71.jpg
https://encrypted-tbn2.gstatic.com/imag ... Lkzth_dGwg

I czy waszym zdaniem ma to jakiś sens jaka może być ładowność takiego "małego tira" oraz jakie uprawnienie potrzeba kat.B czy może już kat.C?

Awatar użytkownika
login342
Użytkownik
Użytkownik
Posty:25
Rejestracja:15 cze 2014, o 21:57
Uprawnienia:A,B

Re: Ciągnik dostawczy czyli inny rodzaj dostawczaka

Post autor: login342 » 15 sie 2014, o 23:04

Podobny VW LT jeździł w pobliskiej fabryce szamb i kanalizacji ekologicznych. Woził długie, ale bardzo lekkie rury z plastiku :) Prawdopodobnie zbliżał się do miliona :)

Awatar użytkownika
Scenerio
Użytkownik
Użytkownik
Posty:33
Rejestracja:26 lip 2014, o 23:37
Uprawnienia:B

Re: Ciągnik dostawczy czyli inny rodzaj dostawczaka

Post autor: Scenerio » 15 sie 2014, o 23:10

Zastanawia mnie jak to zakupić u dealera czy to jakaś przeróbka..

Awatar użytkownika
Wolf
Moderator
Moderator
Posty:1635
Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
Samochód:Fiat Ducato
Firma:PHU
Uprawnienia:B
Lokalizacja:Zachodniopomorskie

Re: Ciągnik dostawczy czyli inny rodzaj dostawczaka

Post autor: Wolf » 16 sie 2014, o 08:41

Na unii widziałem takie Mastery, Iveca i raz Craftera (notabene najlepiej się prezentował). Jeśli chodzi o Prawko wydaje mi się że do kategorii B należało by dorobić E za ok 1000 zł egzamin tylko praktyczny, tylko trzeba pamiętać że już czymś takim legalnie expresu nie zrobimy bo tacho musi być, a jeśli chodzi o ładowność to przyczepa-naczepa DMC 3t realnie 2-2,5t ładunku do zabrania. Wydaje mi się że to już tylko pod konkretne stałe zlecenia. Osobiście jakiś czas temu analizowałem temat przyczep i doszedłem do wniosku że rozsądniej jest mimo wszystko podpiąć przyczepę pod normalnego busa plandekę gdzie przy tych samych wymaganiach mamy 8-10 miejsc paletowych i ok 1-1,2t realnej ładowności oraz przyczepę 8 miejsc paletowych o ładowności ok 2,5t, zyskamy możliwość przewiezienia na legalu 16-18 palet o wadze do ok 3,7t z tym że tacho obowiązkowe. http://40ton.net/iveco-daily-205-konnym ... m-wlochem/

Awatar użytkownika
orys
Użytkownik
Użytkownik
Posty:657
Rejestracja:19 sie 2014, o 02:13
Uprawnienia:B, C, Level D AFS,

Re: Ciągnik dostawczy czyli inny rodzaj dostawczaka

Post autor: orys » 19 sie 2014, o 02:21

Zaletą tego rozwiązania jest ładowność. Sam busik waży jakieś półtora tony, naczepa do tego jest wyjątkowo lekka, spokojnie można wsadzić do tego ponad 4 tony. Dla porównania 7.5 t ciężarówka ma ładowności nieco ponad trzy, a wiele niemieckich, które w założeniu projektowane są jako 12 tonowe i rejestrowane na mniej mają nawet mniejszą ładownosć.

Drugą zaletą jest to, że ponieważ jest to auto do 3,5t z przyczepą nie potrzeba licencji operatora i innych papierologii które w niektórych krajach są bardzo skomplikowane.

Trzecią zaletą jest to, że nie ma to ogranicznika prędkości.

Czwartą zaletą zaś to, że potrafi to palić mniej niż 7.5t cięzarówka.

Szczerze mówiąc to ja się zastanawiam jakie są wady tego rozwiązania że jest to tak mało popularne...
Obrazek

Awatar użytkownika
Dekker
Administrator
Administrator
Posty:416
Rejestracja:9 mar 2013, o 13:59
Uprawnienia:B
Lokalizacja:Rzeszów
Kontakt:

Re: Ciągnik dostawczy czyli inny rodzaj dostawczaka

Post autor: Dekker » 19 sie 2014, o 10:56

Scenerio coś dla Ciebie - z windą.
http://otomoto.pl/renault-mascott-ciagn ... 68108.html
Pomogłem? Podziękuj http://www.facebook.com/pages/Busy-szyb ... 5746436100 <- Lubię to!
Czekamy na wasze wiadomości!
Zobacz również:
memyztransportu.pl - memy z transportu wzięte (typowy spedytor, Andrzej szofer kierowca zawodowy, widzimy sie na dżangłerze)
ebusiarze.pl - darmowe ogłoszenia o pracę dla busiarzy, kierowca międzynarodowy, kierowca krajowy, spedytor
odlotowe-skarpetki.pl - Kolorowe skarpetki,
Śmieszne skarpetki na prezent

Awatar użytkownika
ARAS
Użytkownik
Użytkownik
Posty:66
Rejestracja:1 lis 2013, o 14:06
Samochód:vw crafter
Firma:własna
Uprawnienia:b,c adr

Re: Ciągnik dostawczy czyli inny rodzaj dostawczaka

Post autor: ARAS » 19 sie 2014, o 15:52

to jest możliwe w holandii tylko dla nich jak te auta z podnoszoną oską

Awatar użytkownika
Ori
Bus Team
Bus Team
Posty:50
Rejestracja:11 lip 2014, o 16:17
Samochód:Quad ATV 300
Firma:Uni-Truck
Uprawnienia:A,B,C

Re: Ciągnik dostawczy czyli inny rodzaj dostawczaka

Post autor: Ori » 21 sie 2014, o 14:29

Typ Naczepa
Oznaczenie handlowe JG4
L4 Długość zewnętrzna mm od 8200 do 13 600
Szerokość zewnętrzna mm od 2200 do 2550
H3 Wysokość zewnętrzna mm max. 4000
H1 Wysokość platformy mm 950
H2 Wysokość siodła mm od 850 do 1000
L1 Rozstaw osi mm 1040
L2 Rozstaw czop – 1 oś mm od 4200 do 8200
L3 Odległość przednia ściana - czop mm od 1400 do 1600
Dopuszczalna masa całkowita kg od 3490 do 13 500
Ogumienie 205/65R17,5 - 215/75R17,5 - 235/75R17,5
Ilość europalet szt. do 33
Pojemność ładunkowa m³ do 105 (podłoga Jumbo)
Ładowność* kg od 2200 do 7300

Adaptacja standardowa podwozia do pracy jako ciągnik siodłowy polega na;
- montażu sprężarki powietrza i osprzętu
- montażu instalacji elektrycznej, pneumatycznej i ABS do sterowania zawieszeniem, instalacją elektryczną i hamulcem naczepy
- wykonaniu mocowania siodła
- zabudowaniu siodła
- montaż błotników, stopnia etc.
Podwozie powinno być wyposażone w wyjście elektryczne na naczepę.
Waga podwozia po adaptacji wzrośnie o około 280 kg
Gdy mówisz, że możesz lub nie możesz - w obu przypadkach masz rację!
Henry Ford

Awatar użytkownika
Wolf
Moderator
Moderator
Posty:1635
Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
Samochód:Fiat Ducato
Firma:PHU
Uprawnienia:B
Lokalizacja:Zachodniopomorskie

Re: Ciągnik dostawczy czyli inny rodzaj dostawczaka

Post autor: Wolf » 21 sie 2014, o 14:54

To tak z ciekawości jaki był by orientacyjny koszt takiego zestawu na kat. b+e, oczywiście zabudowa sypialna.

Awatar użytkownika
Ori
Bus Team
Bus Team
Posty:50
Rejestracja:11 lip 2014, o 16:17
Samochód:Quad ATV 300
Firma:Uni-Truck
Uprawnienia:A,B,C

Re: Ciągnik dostawczy czyli inny rodzaj dostawczaka

Post autor: Ori » 21 sie 2014, o 15:06

zabudowa sypialna adaptowana z kabiny brygadowej, podstawowa cena zestawu IVECO DAILY 70C17D Euro 5+ kabina brygadowa pakiet TOP, naczepa KONAR typ JG4 o DMC ~ 7300 kg – wersja zabudowy firanana, na gotowo około 235tyś netto, do tego dolicz dodatkowo kurnik taki długi prawie "dwu-osobowy" ;) i webasto
Gdy mówisz, że możesz lub nie możesz - w obu przypadkach masz rację!
Henry Ford

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólny”