Teraz jest 21 lis 2017, o 06:26


Nowy Ducato/Jumper/Boxer - który wybrać?

Zapraszamy do przedstawienia się oraz prowadzenia dyskusji związanych z motoryzacją i busami .
  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

maggikk

  • Posty: 3
  • Dołączył(a): 13 lis 2017, o 04:35
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)
  • Uprawnienia: A+B

Nowy Ducato/Jumper/Boxer - który wybrać?

Post13 lis 2017, o 04:46

Witam - to mój pierwszy post na forum :)

Chcę kupić nowego busa, blaszkę długą. Przebiegi jakie będzie robił to ok 150 tys rocznie.
I teraz dylemat, którego busa wybrać - z uwagi na wymiary paki tylko 3 powyższe modele wchodzą w grę.
Ducato ma silnik - 2.3MJ 177km
Citroen i Peugeot mają 2.0hdi 163km z AdBlue.

Czy ktoś z Was jeździ tymi busami i najlepiej z tymi konkretnie silnikami i może coś więcej napisać? Jak spalanie i awaryjność?
Offline
Avatar użytkownika

detectivus

Użytkownik

Użytkownik

  • Posty: 44
  • Dołączył(a): 27 lis 2016, o 14:00
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 5 razy
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)
  • Uprawnienia: B

Re: Nowy Ducato/Jumper/Boxer - który wybrać?

Post14 lis 2017, o 19:57

Kolego, co do powyższych propozycji się nie wypowiem, ale jeśli chodzi Ci o jak największą pakę to masz jeszcze Iveco. Przy maksymalnych wymiarach L5H3 masz ponad dwa metry w górę, 5.10 na długości i od 1.35 między kołami do 1.80 między ścianami.
Silniki Ci znane plus 3 litry w dwóch mocach. Mam 180 i 210km, używam i jestem zadowolony. Co ciekawe, więcej palą na pusto niż nawet ciut przeładowane...

Za ten post autor detectivus otrzymał podziękowanie od
Wolf(15 lis 2017, o 13:54)
Ocena:5.56%
 
Offline
Avatar użytkownika

maggikk

  • Posty: 3
  • Dołączył(a): 13 lis 2017, o 04:35
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)
  • Uprawnienia: A+B

Re: Nowy Ducato/Jumper/Boxer - który wybrać?

Post15 lis 2017, o 11:42

1,35 między kołami - i tu jest pies pogrzebany :/ Potrzebuję 1,4m między kołami i tylko Ducato, Jumper i Boxer mają tam 1,42.
Fiat nie ma AdBlue, choć dając wiarę producentom to Jumper potrzebuje go 15l na 10000 km, rocznie wychodzi około 700 zł za ten mocznik. A różnica w cenie między fiatem a pozostałą dwójką nie jest bez znaczenia.
Boję się tylko o wyżyłowanie silników. 163km z 2 litrów przy takim przebiegu może być problemem, zresztą u Fiata 177 przy 2,3l również. Stąd zależy mi na opiniach długodystansowców.
Silniki Iveco mają 3l, więć te 180km czy nawet 210 nie powinno być dla nich problemem :)
Offline
Avatar użytkownika

Wolf

Moderator

Moderator

  • Posty: 956
  • Dołączył(a): 18 lis 2013, o 11:18
  • Lokalizacja: Zachodniopomorskie
  • Podziękował : 261 razy
    Otrzymał podziękowań: 139 razy
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)
  • Samochód: Fiat Ducato
  • Firma: PHU
  • Uprawnienia: B

Re: Nowy Ducato/Jumper/Boxer - który wybrać?

Post15 lis 2017, o 13:53

maggikk napisał(a):Witam - to mój pierwszy post na forum :)

Chcę kupić nowego busa, blaszkę długą. Przebiegi jakie będzie robił to ok 150 tys rocznie.
I teraz dylemat, którego busa wybrać - z uwagi na wymiary paki tylko 3 powyższe modele wchodzą w grę.
Ducato ma silnik - 2.3MJ 177km
Citroen i Peugeot mają 2.0hdi 163km z AdBlue.

Czy ktoś z Was jeździ tymi busami i najlepiej z tymi konkretnie silnikami i może coś więcej napisać? Jak spalanie i awaryjność?


Mam Fiaty 2.3 w wersji 150KM i 130KM, te silniki są z Iveco jedyne ale to maja apetyt na olej, im bardziej go przeciążasz tym więcej go pije, przy delikatnej i spokojnej jeździe niewiele go bierze.

I myślę że Fiat, nadal silnik bez Adblue, przy wersji l4 wejdzie ci 5ep, a przy h3 2m palety nawet cie wejdą
Offline
Avatar użytkownika

Wolf

Moderator

Moderator

  • Posty: 956
  • Dołączył(a): 18 lis 2013, o 11:18
  • Lokalizacja: Zachodniopomorskie
  • Podziękował : 261 razy
    Otrzymał podziękowań: 139 razy
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)
  • Samochód: Fiat Ducato
  • Firma: PHU
  • Uprawnienia: B

Re: Nowy Ducato/Jumper/Boxer - który wybrać?

Post15 lis 2017, o 14:19

maggikk napisał(a):1,35 między kołami - i tu jest pies pogrzebany :/ Potrzebuję 1,4m między kołami i tylko Ducato, Jumper i Boxer mają tam 1,42.
Fiat nie ma AdBlue, choć dając wiarę producentom to Jumper potrzebuje go 15l na 10000 km, rocznie wychodzi około 700 zł za ten mocznik. A różnica w cenie między fiatem a pozostałą dwójką nie jest bez znaczenia.
Boję się tylko o wyżyłowanie silników. 163km z 2 litrów przy takim przebiegu może być problemem, zresztą u Fiata 177 przy 2,3l również. Stąd zależy mi na opiniach długodystansowców.
Silniki Iveco mają 3l, więć te 180km czy nawet 210 nie powinno być dla nich problemem :)


Zmień troszkę punkt widzenia, a może na silniki 130 powinieneś popatrzeć, w moich 130 pali najmniej, przy czym nie widać jakiejś drastycznej różnicy w mocy w porównaniu do 150, a jest niby najmniej wyżyłowany, wg producenta 130 ma 320Nm, 150 ma 350Nm, fakt zawsze fajnie mieć zapas mocy, ale jest coś za coś. Ale Faktycznie jeśli chodzi o blaszki to Fiat/PSA ma najszersze i najwyższe, 2.172H i 1.870W oraz 1.422 pomiędzy nadkolami, fakt daily czy sprinter, crafter czy man w maxi mają o ok 80cm dłuższa pakę (mówimy oczywiście o pojedynczym kole).

Natomiast kwestia Adblue to im bardziej obciążasz silnik tym więcej go idzie, raz pójdzie ci katalogowo 0,15L na 100 km a raz 4x więcej, nie jest to może drogi interes, ale pytania jak z awaryjności dodatkowego osprzętu oraz utratą ok 40 kg ładowności.

Powrót do Ogólny

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron