Pierwsze kroki zakładając firme transportową
- Transporter2017
- Użytkownik
- Posty:3
- Rejestracja:11 sty 2017, o 23:21
Witam Panowie.
Pewnie nie będę oryginalny w swoim poście.
Od paru lat pracuję w branży finansowej ( bankowość), dość często udzielam finansowania( środki obrotowe w rachunku, faktoring) firmą transportowym.
Ponieważ moja branża cholernie mi zbrzydła od jakiegoś czasu myślę o własnej małej firmie, na początek z jednym autem w leasingu.
I tutaj do was parę pytań:
Przy zatrudnieniu człowieka który będzie jeździł, jaka jest mniej więcej zyskowność na jednym aucie?
Jak znaleść dobrego spedytora - która będzie się rozliczał na czas?
Jakie propozycje są na poziomie opłacalnym? W jaki sposób to przebiega, jakaś stawka za km? Czy poprostu trasa i konkretna faktura na konkretną kwotę?
Jakie auto w leasingu, chodzi o koszt auta, niezawodność, ładowność?
Setkę pytań mam w głowie no ale zacznijmy od tych podstawowych.
Pewnie nie będę oryginalny w swoim poście.
Od paru lat pracuję w branży finansowej ( bankowość), dość często udzielam finansowania( środki obrotowe w rachunku, faktoring) firmą transportowym.
Ponieważ moja branża cholernie mi zbrzydła od jakiegoś czasu myślę o własnej małej firmie, na początek z jednym autem w leasingu.
I tutaj do was parę pytań:
Przy zatrudnieniu człowieka który będzie jeździł, jaka jest mniej więcej zyskowność na jednym aucie?
Jak znaleść dobrego spedytora - która będzie się rozliczał na czas?
Jakie propozycje są na poziomie opłacalnym? W jaki sposób to przebiega, jakaś stawka za km? Czy poprostu trasa i konkretna faktura na konkretną kwotę?
Jakie auto w leasingu, chodzi o koszt auta, niezawodność, ładowność?
Setkę pytań mam w głowie no ale zacznijmy od tych podstawowych.
- Wolf
- Moderator
- Posty:1635
- Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
- Samochód:Fiat Ducato
- Firma:PHU
- Uprawnienia:B
- Lokalizacja:Zachodniopomorskie
Re: Pierwsze kroki zakładając firme transportową
Odpuść temat, na ten moment to jest wegetacja i w cholerę nerwów.
Oczywiście niby zarabiasz, ale tylko na papierze, co piaty kontrahent nie zapłaci ci w ogóle, pozostała 4 po terminie, co chwilę wzrastają wymagania w postaci płacy minimalnej, stawki lecą na pysk, a kierowcy chcą coraz więcej zarabiać.
Reasumując, papier wszystko przyjmie i dla banku jest to super dochodowy interes, ale życie brutalnie to weryfikuje.
Oczywiście niby zarabiasz, ale tylko na papierze, co piaty kontrahent nie zapłaci ci w ogóle, pozostała 4 po terminie, co chwilę wzrastają wymagania w postaci płacy minimalnej, stawki lecą na pysk, a kierowcy chcą coraz więcej zarabiać.
Reasumując, papier wszystko przyjmie i dla banku jest to super dochodowy interes, ale życie brutalnie to weryfikuje.
Re: Pierwsze kroki zakładając firme transportową
Podpinam się do postu takim wypowiedziom jak powyzej dziekuje z gory.
Re: Pierwsze kroki zakładając firme transportową
Podziekowac z gory to powinienes Wolfowi bo prawde pisze i probuje cie ostrzec. Nie majac pojecia o branzy nie masz szans ale probuj do odwaznych (bogatych) swiat nalezy. Nie te czasy nie te stawki proponuje pojezdzic w dni robocze po europejskich parkingach zobaczysz ile aut stoi od takich wlasnie przewoznikow gotowych pojechac za 30 centow obojetnie dokad zeby na leasing zostalo. Jesli tak bardzo chcesz siadaj za kierownice i po 6 miesiacach bedziesz znal odpowiedz na prawie wszystkie pytania.
Re: Pierwsze kroki zakładając firme transportową
Czy to jest odpowiedz na pytania ktore zadal kolega a ja sie podpinam:
Przy zatrudnieniu człowieka który będzie jeździł, jaka jest mniej więcej zyskowność na jednym aucie?
Jak znaleść dobrego spedytora - która będzie się rozliczał na czas?
Jakie propozycje są na poziomie opłacalnym? W jaki sposób to przebiega, jakaś stawka za km? Czy poprostu trasa i konkretna faktura na konkretną kwotę?
Jakie auto w leasingu, chodzi o koszt auta, niezawodność, ładowność?
Sorry szczerze mnie nie interesuje taka opinia ; Twoja i Wolfa pytal kolega z postu o konkrety, skoro jest tak zle po ... tu wchodzicie zmienicie branze, forum i cieszcie sie zyciem. Akurat w transporcie sklada sie ze mam doswiadczenie jednak w nieco wiekszego kalibru. Takze tlumaczyc mi nie musicie ze to nie latwy kawalek chleba.
Przy zatrudnieniu człowieka który będzie jeździł, jaka jest mniej więcej zyskowność na jednym aucie?
Jak znaleść dobrego spedytora - która będzie się rozliczał na czas?
Jakie propozycje są na poziomie opłacalnym? W jaki sposób to przebiega, jakaś stawka za km? Czy poprostu trasa i konkretna faktura na konkretną kwotę?
Jakie auto w leasingu, chodzi o koszt auta, niezawodność, ładowność?
Sorry szczerze mnie nie interesuje taka opinia ; Twoja i Wolfa pytal kolega z postu o konkrety, skoro jest tak zle po ... tu wchodzicie zmienicie branze, forum i cieszcie sie zyciem. Akurat w transporcie sklada sie ze mam doswiadczenie jednak w nieco wiekszego kalibru. Takze tlumaczyc mi nie musicie ze to nie latwy kawalek chleba.
- Pampol
- Użytkownik
- Posty:6
- Rejestracja:13 paź 2015, o 17:27
- Samochód:Lublin II
- Firma:ITg
- Uprawnienia:AB
Re: Pierwsze kroki zakładając firme transportową
Chcesz robic biznes, a nie potrafisz zrobic biznesplanu.
Re: Pierwsze kroki zakładając firme transportową
tak sie sklada, ze trzeba zebrac dane, robilem to na gieldzie transportowej, w mailowych zapytaniach, czyli czesc teoretyczna, ale takich trzech troli znajdzie problem po co tu w ogole sie wypowiadasz skoro nie masz nic madrego do powiedzenia ...
Re: Pierwsze kroki zakładając firme transportową
Podsumujmy, bo głupoty jakie piszesz nie wskazują na to, że masz jakiekolwiek doświadczenie w transporcie, nie mówiąc o posiadaniu większego kalibru niż ludzie, którzy prowadzą firmy w tej branży. (chyba, że przez większego kalibru mówisz, że zajmowałeś się na przykład logistyką morską, to tak, jest to doświadczenie w transporcie, ale do zakładania firmu busiarskiej na niewiele Ci się przyda).Akurat w transporcie sklada sie ze mam doswiadczenie jednak w nieco wiekszego kalibru. Takze tlumaczyc mi nie musicie ze to nie latwy kawalek chleba.
Więc sytuacja wygląda tak: Chcesz założyć firmę, w której inny (zatrudniony kierowca) będzie jeździł dla kogoś inneg (jakiegoś spedytora) busem należącym do kogoś innego (w leasingu) i pytasz, ile z tego zostanie dla Ciebie za leżenie i pachnienie? Też bym chciał taką pracę, ale to tak niestety nie działa.
Bo musisz odpowiedzieć sobie na jedno zajebiście ważne pytanie: w czym ta Twoja firma będzie lepsza od firmy dowolnego z tych kolegów z forum, którymi tak pogardzasz? Oni albo sami jeżdżą, albo sami ogarniają ładunki swoim kierowcom a nierzadko jedno i drugie. Ty chciałbyś żeby obie te rzeczy robili za Ciebie inni, ale za to trzeba zapłacić. W takim razie co Twoja firma miałaby do zaoferowania klientowi, że mogłaby kasować tyle, żeby po wszystkich opłatach i dla Ciebie starczyło, skoro nawet koledzy tutaj cienko przędą (co nie jest niespodzianką dla nikogo, kto ma faktycznie jakiekolwiek pojęcie o branży)?
Naprawdę "wziąć busa w leasing, zatrudnić kierowcę i wstawić pod spedycję" to nie jest biznesplan
- Pampol
- Użytkownik
- Posty:6
- Rejestracja:13 paź 2015, o 17:27
- Samochód:Lublin II
- Firma:ITg
- Uprawnienia:AB
Re: Pierwsze kroki zakładając firme transportową
a wystarczylo poczytac to forumRarzip pisze:tak sie sklada, ze trzeba zebrac dane, robilem to na gieldzie transportowej, w mailowych zapytaniach, czyli czesc teoretyczna, ...
Re: Pierwsze kroki zakładając firme transportową
Orys dobrze ze tyle wiesz o mnie, mowiac wiekszego kalibru mialem na mysli skady do 24 t, ktore prowadzilem od podstaw. Zacytowalem pytania bo bylem ciekaw odpowiedzi praktycznych jednak nikt z was konkretnie tylko pierdoli..e tylko po co co to wam da?
"Więc sytuacja wygląda tak: Chcesz założyć firmę, w której inny (zatrudniony kierowca) będzie jeździł dla kogoś inneg (jakiegoś spedytora) busem należącym do kogoś innego (w leasingu) i pytasz, ile z tego zostanie dla Ciebie za leżenie i pachnienie? Też bym chciał taką pracę, ale to tak niestety nie działa. "
Wiekszosc spedycji tak zarabia czasem maja swoje zestawy a czasem tylko pracownikow i jakos sie da, jedni lepiej drudzy gorzej (moze nawet 90 proc gorzej) ale wasze marudzenie sytuacji nie poprawi.
Na tyle wypowiedzi jeszcze zadnej odpowiedzi...
A auto jezeli chodzi o mnie zamierzam wziac na siebie, zasiadajac za kolkiem, pytania napisal kto inny a ja sie podpialem ze wzgeldu ze interesowaly mnie szczegolnie dwa ostanie, ale nie musi przyjsc maruda jeden z drugim i tylko biadoli. Nawet nie padlo tutaj jaka marka bedzie interesujaca kompletnie nic... Odwolacie sie do innych postow? Moim zdaniem po to jest forum zeby na bierzaco sie informowac jak ktos pyta a ci to nie pasuje to nie wchodz na post i nie pisz farmazonow. Dobrej nocy
"Więc sytuacja wygląda tak: Chcesz założyć firmę, w której inny (zatrudniony kierowca) będzie jeździł dla kogoś inneg (jakiegoś spedytora) busem należącym do kogoś innego (w leasingu) i pytasz, ile z tego zostanie dla Ciebie za leżenie i pachnienie? Też bym chciał taką pracę, ale to tak niestety nie działa. "
Wiekszosc spedycji tak zarabia czasem maja swoje zestawy a czasem tylko pracownikow i jakos sie da, jedni lepiej drudzy gorzej (moze nawet 90 proc gorzej) ale wasze marudzenie sytuacji nie poprawi.
Na tyle wypowiedzi jeszcze zadnej odpowiedzi...
A auto jezeli chodzi o mnie zamierzam wziac na siebie, zasiadajac za kolkiem, pytania napisal kto inny a ja sie podpialem ze wzgeldu ze interesowaly mnie szczegolnie dwa ostanie, ale nie musi przyjsc maruda jeden z drugim i tylko biadoli. Nawet nie padlo tutaj jaka marka bedzie interesujaca kompletnie nic... Odwolacie sie do innych postow? Moim zdaniem po to jest forum zeby na bierzaco sie informowac jak ktos pyta a ci to nie pasuje to nie wchodz na post i nie pisz farmazonow. Dobrej nocy