rozstaw ramy i zabudowa 10 EP

Awatar użytkownika
PodLy
Użytkownik
Użytkownik
Posty:15
Rejestracja:8 cze 2015, o 13:51
Uprawnienia:B, B+E
rozstaw ramy i zabudowa 10 EP

Post autor: PodLy » 8 cze 2015, o 14:48

Witam wszystkich forumowiczów ;)

Posiadam zabudowę na busa typu plandeka 10 EP. Zabudowa ta pochodzi z Renault Mascott 2001r.
Staram się wyszukać informację na temat rozstawu ram, na jakie auta taka zabudowa podejdzie.
Pierwsza kwestia to rozstaw ramy a druga kwestia to jej długość.
Z tego co udało mi się dowiedzieć, sprinter ma inny rozstaw ramy. Nie wiem jak LT i inne.
Zastanawiam się nad zakupem Renault Master/Mascott.
Na mascott'a wiadomo - pasować będzie. Z tym, że ładowność to jakieś 700kg i spore spalanie.
Dlatego bardziej celuje w Mastera/Movano z okolic 2005r. Pytanie tylko czy bez problemu założę pakę na takiego mastera, który lata z plandeką 8 EP? Te 8 EP to są już największe rozstawy?

Uściślając moje pytania:
1) czy na mastera z zabudową 8 EP bezproblemowo założę zabudowę 10 EP bez przeróbek? Nie będzie za długa paka (lekko ponad 5m )
2) na jakie inne auta mogę taką pakę zamontować? Chodzi mi o rozstaw ramy taki jak w Mascott.

Z góry dziękuję za pomoc.

Awatar użytkownika
W.W-DWR
Użytkownik
Użytkownik
Posty:4
Rejestracja:4 cze 2015, o 07:25
Samochód:cytryna
Firma:brak
Uprawnienia:b

Re: rozstaw ramy i zabudowa 10 EP

Post autor: W.W-DWR » 10 cze 2015, o 08:47

:mrgreen: Mascott to pijak-ON..he..he..

Awatar użytkownika
Junior
Użytkownik
Użytkownik
Posty:98
Rejestracja:29 mar 2014, o 10:49
Samochód:Sprinter; Master
Firma:Własna
Uprawnienia:B
Lokalizacja:Łódź

Re: rozstaw ramy i zabudowa 10 EP

Post autor: Junior » 12 cze 2015, o 08:54

Wedle prawa w razie kontroli przez ITD lub zachodnie służby które będą bardzo dociekliwe mogą Ci zabrać dowód i zabronić dalszej jazdy ponieważ master jest homologowany przez producenta na maksymalną zabudowę 4,85 co daje nam 10ep i 5 cm luzu zaś ducato i jemu pochodne ma bomologację na równe 5m. Oczywiście jeśli chodzi o rozstaw ramy to zabudowa z mascota pasuje jeszcze na iveco z tego co pamiętam a do mastera potrzebne będzie przedłużenie ramy ok. metra.

Awatar użytkownika
PodLy
Użytkownik
Użytkownik
Posty:15
Rejestracja:8 cze 2015, o 13:51
Uprawnienia:B, B+E

Re: rozstaw ramy i zabudowa 10 EP

Post autor: PodLy » 15 cze 2015, o 13:25

Dzięki za odpowiedź.
Mam tą pakę, przymierzałem się do oglądania movano w przyszły weekend ...
W takim razie najrozsądniej chyba będzie rozejrzeć się za Iveco, bo mascott sporo pali.
Muszę zmierzyć dokładnie tą pakę, nie wiem czy nie ma ona np 5,10 - jest to paka z mascott'a ale z tego 6,5 tony.

Awatar użytkownika
Junior
Użytkownik
Użytkownik
Posty:98
Rejestracja:29 mar 2014, o 10:49
Samochód:Sprinter; Master
Firma:Własna
Uprawnienia:B
Lokalizacja:Łódź

Re: rozstaw ramy i zabudowa 10 EP

Post autor: Junior » 15 cze 2015, o 21:05

To ciekaw jestem czy rama nośna jest aluminiowa czy stalowa?

Awatar użytkownika
PodLy
Użytkownik
Użytkownik
Posty:15
Rejestracja:8 cze 2015, o 13:51
Uprawnienia:B, B+E

Re: rozstaw ramy i zabudowa 10 EP

Post autor: PodLy » 16 cze 2015, o 13:18

szczerze? podejrzewam że stalowa.
Paka ma dokładne wymiary z zew, 5,2m x 2,5m więc gdyby się chcieli przy*ebać to czy to będzie iveco na 5m czy master na 4,85 to i tak będzie kicha.
Więc najbezpieczniej pod tym względem byłby macott?

Wiecie może gdzie mogę znaleźć takie informacje odnośnie maksymalnych wymiarów pak na dane auto, długości ram, rozstaw ram itd?
Znalazłem ale do nowego Mastera, do tego starszego nie mogę znaleźć..

Awatar użytkownika
Detektyw
Użytkownik
Użytkownik
Posty:36
Rejestracja:7 kwie 2013, o 00:10
Samochód:Daily
Uprawnienia:B

Re: rozstaw ramy i zabudowa 10 EP

Post autor: Detektyw » 16 cze 2015, o 13:37

Rama nośna jest na 100% stalowa, rama pomocnicza, która jest pomiędzy ramą główną auta a zabudową może być stalowa albo aluminiowa.
Iveco wcale nie pali dużo mniej niż Mascott a z logicznego punktu widzenia tylko te dwa auta się nadają.
Ta paka ma 2,5m szerokości czy wysokości ?

Awatar użytkownika
PodLy
Użytkownik
Użytkownik
Posty:15
Rejestracja:8 cze 2015, o 13:51
Uprawnienia:B, B+E

Re: rozstaw ramy i zabudowa 10 EP

Post autor: PodLy » 16 cze 2015, o 14:21

2,5 szerokości po zewnątrz.

Kwestia tego co jest mniejszym złem,
wsadzić tą pakę na mastera/iveco i obawiać się żeby nie zmierzyli długości ale mieć mniejsze spalanie, czy wsadzić na mascotta który pali z 16l/100km i mieć małą ładowność ?

Jak wy to widzicie z własnego doświadczenia?

Awatar użytkownika
Detektyw
Użytkownik
Użytkownik
Posty:36
Rejestracja:7 kwie 2013, o 00:10
Samochód:Daily
Uprawnienia:B

Re: rozstaw ramy i zabudowa 10 EP

Post autor: Detektyw » 16 cze 2015, o 14:57

Tu nie będzie problemem długość. Raczej szerokość. Np. dopiero od obecnej generacji na Daily można zabudować pakę na szerokość max 2,45 tak, żeby jeszcze zmieścić się chociażby w homologacji. Na wszystkie poprzednie musi być węższa ale nie wiem do ilu miały homologację.

Z Mascottem nie miałem nic wspólnego ale jeśli tą pakę masz zdjętą z takiego auta to w zasadzie zostaje Ci tylko takie o ile znajdziesz odpowiednio długą ramę i odpowiednio długie ramiona lusterek.

Jeśli paka o tej szerokości jeździła w Mascottcie to ktoś miał ułańską fantazję. Ten wymiar to raczej na solówkę albo i zestaw niż busa nawet przy założeniu, że mam 6,5DMC z tacho.

Awatar użytkownika
PodLy
Użytkownik
Użytkownik
Posty:15
Rejestracja:8 cze 2015, o 13:51
Uprawnienia:B, B+E

Re: rozstaw ramy i zabudowa 10 EP

Post autor: PodLy » 17 cze 2015, o 11:04

Mi nie wyglądało to na aż tak szerokie, bardziej jak standardowa paka, ale gość zmierzył i mówi że 2,5 z zewnątrz.
Na tym mascott'ie wyglądała całkiem normalnie (nie była przesadnie za duża).
Wiem, że poprzedni właściciel woził nią jakieś drzewka (ma szkółkę leśną).

W takim razie, chyba wybór pada na mascott.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie / Wnętrze / Oświetlenie”