Jak podłączyć zapalniczkę bezpośrednio pod akumulator
Chciałbym zrobić sobie w kurniku gniazdo zapalniczki i bezpośrednio podłączyć je pod akumulator. Zamówiłem już z allegro kilka rzeczy. Mam kilka pytań, na które pewnie Wichura będzie znał odpowiedź Jaki bezpiecznik dodać do obwodu i czy dać go na plus czy minus? Czy masę łapać z blachy czy jeśli podłącze się bezpośrednio pod aku, to też będzie ok? Słyszałem też coś o tym, że powinno się uziemić takie podłączenie. Z fizyki byłem nogą i nie znam się na prądzie. Będę wdzięczny za pomoc
- Wolf
- Moderator
- Posty:1636
- Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
- Samochód:Fiat Ducato
- Firma:PHU
- Uprawnienia:B
- Lokalizacja:Zachodniopomorskie
Re: Jak podłączyć zapalniczkę bezpośrednio pod akumulator
Bezpiecznik na plusie - moja sugestia nie większy niż 10A, w przypadku minusa to jak najbardziej pod najbliższą blachę karoserii go podepnij, ogarnij sobie jakiś miernik i sprawdź czy plus wraz z blachą karoserii daje taki sam odczyt jak sam akumulator lub najprościej żaróweczkę na kabelku i wzrokowo porównaj. Mam nadzieje że nie robisz tego w kurniku na Syrence bo tam plus był na karoserii . Do kwestii "słyszałem" to uziemienia nie ma sensu robić w autach gdyż prawie cała karoseria auta wraz z silnikiem jest minusem dla instalacji elektrycznej w samochodzie.
- agencik
- Użytkownik
- Posty:42
- Rejestracja:14 mar 2014, o 21:12
- Samochód:Renault :(
- Firma:Dar-Trans
- Uprawnienia:B, tram, sztapl,
- Lokalizacja:Szczecin
Re: Jak podłączyć zapalniczkę bezpośrednio pod akumulator
Nie wiem jak u was ale jak minus podlaczylem pod karoserie to na przykład przetwornica pod obciążeniem wyłączała się z informacją, rozładowany akumulator, zbyt niskie napięcie zasilania, kiedy podłączyłem minus pod aku problemy zniknęły, wiec z minusem na karoserii warto pomyśleć i sprawdzić by nie musieć kombinować dwa razy.
Sie cita, sie wie.
Sie pyta, sie wie jeszcze więcej
https://plus.google.com/107920073629536521308/about
Sie pyta, sie wie jeszcze więcej
https://plus.google.com/107920073629536521308/about
- Dawid86
- Użytkownik
- Posty:46
- Rejestracja:2 cze 2014, o 14:21
- Samochód:Peugeot Boxer 3.0
- Lokalizacja:http://www.busiarze.com.pl
- Kontakt:
Re: Jak podłączyć zapalniczkę bezpośrednio pod akumulator
Czy jest jakiś elektryk na forum bądź ktoś kompetentny kto jest w stanie pomóc mi w tym temacie, chciałbym mieć istniejące oryginalne dwa wyjsćia zapalniczki samochodowej przerobione w jakiś dość prosty sposób i zasilane bezpośrednio z akumulatora bez konieczności przękręconego kluczyka. Jeśli dostanę jakieś ogólne wskazówki jak się do tego zabrać z której strony i jakich użyć części będę wdzięczny, Samochód peugot boxer 2011 r. PozdR
"człowiek jest na tyle inteligentny, na ile skutecznie potrafi zaprzeczyć swojemu idiotyzmowi"
- FRONT242
- Posty:650
- Rejestracja:10 kwie 2014, o 20:30
- Samochód:Sprinter 513
- Firma:TRaNsTeRRoR
- Uprawnienia:A B+E C
- Lokalizacja:WaTyKaN
Re: Jak podłączyć zapalniczkę bezpośrednio pod akumulator
Chodzi ci o gniazdo 12V ??? czy musi to byc gniazdo w ktorej siedzi zapalniczka ( mozesz nagrzac i odpalic szluga ) ? bo to troche inna klima ( inne gniazdo , bo w niektore nie mozna wsadzac zapalniczki ) ...Dawid86 pisze:Czy jest jakiś elektryk na forum bądź ktoś kompetentny kto jest w stanie pomóc mi w tym temacie, chciałbym mieć istniejące oryginalne dwa wyjsćia zapalniczki samochodowej przerobione w jakiś dość prosty sposób i zasilane bezpośrednio z akumulatora bez konieczności przękręconego kluczyka. Jeśli dostanę jakieś ogólne wskazówki jak się do tego zabrać z której strony i jakich użyć części będę wdzięczny, Samochód peugot boxer 2011 r. PozdR
Ja zrobilem tak ze kupilem 1 gniazdo ktore podlaczylem prosto do akumulatora . http://allegro.pl/gniazdo-zapalniczki-h ... 99452.html .Zainstalowalem je pod siedzeniem kierowcy ( sprinter 906 ) , tam sa takie fajne uchwyty ze nie trzeba bylo nic wiercic i kombinowac . Do tego gniazda solidny trojnik wpinany w te pojdyncze gniazdo , na kablu od trojnika jest bespiecznik . Prosta sprawa ... nie wiem gdzie tu masz jakis dylemat ? plus do plusa minus do minusa
W takiej prostej instalacji jak opisalem nie trzeba lapac jakichs tam mas i stosowac innych mongolskich chwytow .
Warto kupic jakis solidniejszy trojnik , bo te za 10-15 zeta sa o kant dupy . Moj kosztowal okolo 45-50 zeta , nie pamietam dokladnie .
z aukcji : Solidnie wykonane gniazdo zapalniczki samochodowej.
Bardzo łatwe w montażu, dzięki czemu bez trudu rozwiążesz problem braku gniazda np. w bagażniku czy samochodzie kempingowym.
Dodatkowo dzięki wytrzymałości do 20A możliwe jest podłączanie większej liczby urządzeni niż do standardowego gniazda 10A.
"Każdy normalny człowiek ma od czasu do czasu ochotę splunąć w dłonie, zatrzeć ręce, wywiesić czarną flagę na maszcie i zacząć podrzynać gardła."
:Henry Louis Mencken:
:Henry Louis Mencken:
- Dawid86
- Użytkownik
- Posty:46
- Rejestracja:2 cze 2014, o 14:21
- Samochód:Peugeot Boxer 3.0
- Lokalizacja:http://www.busiarze.com.pl
- Kontakt:
Re: Jak podłączyć zapalniczkę bezpośrednio pod akumulator
ok dzięki, nie chodziło mi o odpalanie szluga, tylko zwykłe własnie 12 V tyle że myślałem że można jakoś w prosty sposób te fabryczne gniazda przepiąć czy coś w tym stylu żeby za każdym razem gdy wyłącza się silnik na rozładunku np podłączona pod nie lodówka czy ładujący się telefon nie rozłączały i załacząły się w kółko. A jeśli dorzucę do akumulatora kabelek iwyprowadzę go gdziekolwiek w kabinie zakończając np gniazdem to jak ma wygladąć jakieś zabezpieczenie po drodze. NIby proste a nie wiem jaki dać bezpiecznik i jak
"człowiek jest na tyle inteligentny, na ile skutecznie potrafi zaprzeczyć swojemu idiotyzmowi"
- FRONT242
- Posty:650
- Rejestracja:10 kwie 2014, o 20:30
- Samochód:Sprinter 513
- Firma:TRaNsTeRRoR
- Uprawnienia:A B+E C
- Lokalizacja:WaTyKaN
Re: Jak podłączyć zapalniczkę bezpośrednio pod akumulator
No to jak chcesz bez wlaczania stacyjki to tak jak opisalem jest OK .Prostszego sposobu nie ma . Podpinka prosto do aku . Do aku podpinasz tez uzywajac specjalne uchwyty do tego celu a nie tylko okrecic na okolo plusa i minusa Kabel moze byc dowolnie dlugi - najlepiej zeby byl w calosci , nie laczony . Lepiej uzyc grubszy kabel bo to ze jest niby 12Volt to tylko pozornie malo , trudniej go uszkodzic . Nie chodzi o to ze prad cie kopnie i zabije , chodzi o to ze moze dojsc do zwarcia a jak nie ma bespiecznika to i moze sie od tego cos zapalic . Uzylem kabel taki jak jest w domowej instalacji , zostalo mi troche takiego kabla z budowy domu . Kabel rozkladasz na logike , tak zeby nic go nie naciskalo czy pocielo , np. przy rozsuwania fotela . U mnie przykleilem go co 15 cm silikonem bezbarwnym dekarskim , w niektorych miejscach uzylem takie specjalne plastikowe sciagane zaciski ( policja uzywa takich zamiast kajdanek ) . Wiadomo ze gniazdo trzeba dobrze zaizolowac specjalna tasma izolacyjna ... Naprawde proste do wykonania nawet dla laika .Dawid86 pisze:ok dzięki, nie chodziło mi o odpalanie szluga, tylko zwykłe własnie 12 V tyle że myślałem że można jakoś w prosty sposób te fabryczne gniazda przepiąć czy coś w tym stylu żeby za każdym razem gdy wyłącza się silnik na rozładunku np podłączona pod nie lodówka czy ładujący się telefon nie rozłączały i załacząły się w kółko. A jeśli dorzucę do akumulatora kabelek iwyprowadzę go gdziekolwiek w kabinie zakończając np gniazdem to jak ma wygladąć jakieś zabezpieczenie po drodze.
Ja uzywam tego gniazda wlasnie do lodowki , ladowarki do telefonu . Tez w ten sposob mam podpiete CB radio i zwykle radio . Fura ( stacyjka ) wylaczona a co trzeba pracuje .
Przy kupnie trojnika upewnij sie ze ma on zainstalowany bezpiecznik i nie musisz kombinowac . Ten ktory jest na zdjeciu powyzej jest z bezpiecznikiem .
Ostatnio zmieniony 24 sie 2014, o 14:39 przez FRONT242, łącznie zmieniany 1 raz.
"Każdy normalny człowiek ma od czasu do czasu ochotę splunąć w dłonie, zatrzeć ręce, wywiesić czarną flagę na maszcie i zacząć podrzynać gardła."
:Henry Louis Mencken:
:Henry Louis Mencken:
- Dawid86
- Użytkownik
- Posty:46
- Rejestracja:2 cze 2014, o 14:21
- Samochód:Peugeot Boxer 3.0
- Lokalizacja:http://www.busiarze.com.pl
- Kontakt:
Re: Jak podłączyć zapalniczkę bezpośrednio pod akumulator
specjalne uchwyty powiadasz,a no widzisz ja bym pewnie "owinał" właśnie dookoło plusa i minusa haha. Ale ok, dopytam najwyżej w sklepie jaki bezpiecznik i resztę. dzięki za podpowiedzi pozdR
"człowiek jest na tyle inteligentny, na ile skutecznie potrafi zaprzeczyć swojemu idiotyzmowi"
- FRONT242
- Posty:650
- Rejestracja:10 kwie 2014, o 20:30
- Samochód:Sprinter 513
- Firma:TRaNsTeRRoR
- Uprawnienia:A B+E C
- Lokalizacja:WaTyKaN
Re: Jak podłączyć zapalniczkę bezpośrednio pod akumulator
Zeby nie srac sie z bezpiecznikami to kup trojnik w ktorym jest zainstalowany bezpiecznik - przy kupnie zapytaj o to . I nie zaluj kasy na trojnik , bo pozniej bedziesz 2 razy placic , a tak porzadny styknie ci na lata bezawaryjnej pracy .Dawid86 pisze:specjalne uchwyty powiadasz,a no widzisz ja bym pewnie "owinał" właśnie dookoło plusa i minusa haha. Ale ok, dopytam najwyżej w sklepie jaki bezpiecznik i resztę. dzięki za podpowiedzi pozdR
"Każdy normalny człowiek ma od czasu do czasu ochotę splunąć w dłonie, zatrzeć ręce, wywiesić czarną flagę na maszcie i zacząć podrzynać gardła."
:Henry Louis Mencken:
:Henry Louis Mencken: