Jak podłączyć zapalniczkę bezpośrednio pod akumulator

Awatar użytkownika
csl88
Użytkownik
Użytkownik
Posty:1
Rejestracja:18 mar 2014, o 13:33
Jak podłączyć zapalniczkę bezpośrednio pod akumulator

Post autor: csl88 » 18 mar 2014, o 13:57

Chciałbym zrobić sobie w kurniku gniazdo zapalniczki i bezpośrednio podłączyć je pod akumulator. Zamówiłem już z allegro kilka rzeczy. Mam kilka pytań, na które pewnie Wichura będzie znał odpowiedź :) Jaki bezpiecznik dodać do obwodu i czy dać go na plus czy minus? Czy masę łapać z blachy czy jeśli podłącze się bezpośrednio pod aku, to też będzie ok? Słyszałem też coś o tym, że powinno się uziemić takie podłączenie. Z fizyki byłem nogą i nie znam się na prądzie. Będę wdzięczny za pomoc :)

Awatar użytkownika
Wolf
Moderator
Moderator
Posty:1636
Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
Samochód:Fiat Ducato
Firma:PHU
Uprawnienia:B
Lokalizacja:Zachodniopomorskie

Re: Jak podłączyć zapalniczkę bezpośrednio pod akumulator

Post autor: Wolf » 18 mar 2014, o 17:50

Bezpiecznik na plusie - moja sugestia nie większy niż 10A, w przypadku minusa to jak najbardziej pod najbliższą blachę karoserii go podepnij, ogarnij sobie jakiś miernik i sprawdź czy plus wraz z blachą karoserii daje taki sam odczyt jak sam akumulator lub najprościej żaróweczkę na kabelku i wzrokowo porównaj. Mam nadzieje że nie robisz tego w kurniku na Syrence bo tam plus był na karoserii :). Do kwestii "słyszałem" to uziemienia nie ma sensu robić w autach gdyż prawie cała karoseria auta wraz z silnikiem jest minusem dla instalacji elektrycznej w samochodzie.

Awatar użytkownika
agencik
Użytkownik
Użytkownik
Posty:42
Rejestracja:14 mar 2014, o 21:12
Samochód:Renault :(
Firma:Dar-Trans
Uprawnienia:B, tram, sztapl,
Lokalizacja:Szczecin

Re: Jak podłączyć zapalniczkę bezpośrednio pod akumulator

Post autor: agencik » 29 mar 2014, o 13:35

Nie wiem jak u was ale jak minus podlaczylem pod karoserie to na przykład przetwornica pod obciążeniem wyłączała się z informacją, rozładowany akumulator, zbyt niskie napięcie zasilania, kiedy podłączyłem minus pod aku problemy zniknęły, wiec z minusem na karoserii warto pomyśleć i sprawdzić by nie musieć kombinować dwa razy.
Sie cita, sie wie.
Sie pyta, sie wie jeszcze więcej ;)
https://plus.google.com/107920073629536521308/about

Awatar użytkownika
Dawid86
Użytkownik
Użytkownik
Posty:46
Rejestracja:2 cze 2014, o 14:21
Samochód:Peugeot Boxer 3.0
Lokalizacja:http://www.busiarze.com.pl
Kontakt:

Re: Jak podłączyć zapalniczkę bezpośrednio pod akumulator

Post autor: Dawid86 » 24 sie 2014, o 11:39

Czy jest jakiś elektryk na forum bądź ktoś kompetentny kto jest w stanie pomóc mi w tym temacie, chciałbym mieć istniejące oryginalne dwa wyjsćia zapalniczki samochodowej przerobione w jakiś dość prosty sposób i zasilane bezpośrednio z akumulatora bez konieczności przękręconego kluczyka. Jeśli dostanę jakieś ogólne wskazówki jak się do tego zabrać z której strony i jakich użyć części będę wdzięczny, Samochód peugot boxer 2011 r. PozdR
"człowiek jest na ty­le in­te­ligen­tny, na ile sku­tecznie pot­ra­fi zap­rzeczyć swo­jemu idiotyzmowi"

Awatar użytkownika
FRONT242
Posty:650
Rejestracja:10 kwie 2014, o 20:30
Samochód:Sprinter 513
Firma:TRaNsTeRRoR
Uprawnienia:A B+E C
Lokalizacja:WaTyKaN

Re: Jak podłączyć zapalniczkę bezpośrednio pod akumulator

Post autor: FRONT242 » 24 sie 2014, o 12:38

Dawid86 pisze:Czy jest jakiś elektryk na forum bądź ktoś kompetentny kto jest w stanie pomóc mi w tym temacie, chciałbym mieć istniejące oryginalne dwa wyjsćia zapalniczki samochodowej przerobione w jakiś dość prosty sposób i zasilane bezpośrednio z akumulatora bez konieczności przękręconego kluczyka. Jeśli dostanę jakieś ogólne wskazówki jak się do tego zabrać z której strony i jakich użyć części będę wdzięczny, Samochód peugot boxer 2011 r. PozdR
Chodzi ci o gniazdo 12V ??? czy musi to byc gniazdo w ktorej siedzi zapalniczka ( mozesz nagrzac i odpalic szluga ) ? bo to troche inna klima ( inne gniazdo , bo w niektore nie mozna wsadzac zapalniczki ) ...

Ja zrobilem tak ze kupilem 1 gniazdo ktore podlaczylem prosto do akumulatora . http://allegro.pl/gniazdo-zapalniczki-h ... 99452.html .Zainstalowalem je pod siedzeniem kierowcy ( sprinter 906 ) , tam sa takie fajne uchwyty ze nie trzeba bylo nic wiercic i kombinowac . Do tego gniazda solidny trojnik wpinany w te pojdyncze gniazdo , na kablu od trojnika jest bespiecznik . Prosta sprawa ... nie wiem gdzie tu masz jakis dylemat ? plus do plusa minus do minusa :D
W takiej prostej instalacji jak opisalem nie trzeba lapac jakichs tam mas i stosowac innych mongolskich chwytow .
Warto kupic jakis solidniejszy trojnik , bo te za 10-15 zeta sa o kant dupy . Moj kosztowal okolo 45-50 zeta , nie pamietam dokladnie .

Obrazek
z aukcji : Solidnie wykonane gniazdo zapalniczki samochodowej.
Bardzo łatwe w montażu, dzięki czemu bez trudu rozwiążesz problem braku gniazda np. w bagażniku czy samochodzie kempingowym.
Dodatkowo dzięki wytrzymałości do 20A możliwe jest podłączanie większej liczby urządzeni niż do standardowego gniazda 10A.
Obrazek
"Każdy normalny człowiek ma od czasu do czasu ochotę splunąć w dłonie, zatrzeć ręce, wywiesić czarną flagę na maszcie i zacząć podrzynać gardła."
:Henry Louis Mencken:

Awatar użytkownika
Dawid86
Użytkownik
Użytkownik
Posty:46
Rejestracja:2 cze 2014, o 14:21
Samochód:Peugeot Boxer 3.0
Lokalizacja:http://www.busiarze.com.pl
Kontakt:

Re: Jak podłączyć zapalniczkę bezpośrednio pod akumulator

Post autor: Dawid86 » 24 sie 2014, o 14:04

ok dzięki, nie chodziło mi o odpalanie szluga, tylko zwykłe własnie 12 V tyle że myślałem że można jakoś w prosty sposób te fabryczne gniazda przepiąć czy coś w tym stylu żeby za każdym razem gdy wyłącza się silnik na rozładunku np podłączona pod nie lodówka czy ładujący się telefon nie rozłączały i załacząły się w kółko. A jeśli dorzucę do akumulatora kabelek iwyprowadzę go gdziekolwiek w kabinie zakończając np gniazdem to jak ma wygladąć jakieś zabezpieczenie po drodze. NIby proste a nie wiem jaki dać bezpiecznik i jak :)
"człowiek jest na ty­le in­te­ligen­tny, na ile sku­tecznie pot­ra­fi zap­rzeczyć swo­jemu idiotyzmowi"

Awatar użytkownika
FRONT242
Posty:650
Rejestracja:10 kwie 2014, o 20:30
Samochód:Sprinter 513
Firma:TRaNsTeRRoR
Uprawnienia:A B+E C
Lokalizacja:WaTyKaN

Re: Jak podłączyć zapalniczkę bezpośrednio pod akumulator

Post autor: FRONT242 » 24 sie 2014, o 14:25

Dawid86 pisze:ok dzięki, nie chodziło mi o odpalanie szluga, tylko zwykłe własnie 12 V tyle że myślałem że można jakoś w prosty sposób te fabryczne gniazda przepiąć czy coś w tym stylu żeby za każdym razem gdy wyłącza się silnik na rozładunku np podłączona pod nie lodówka czy ładujący się telefon nie rozłączały i załacząły się w kółko. A jeśli dorzucę do akumulatora kabelek iwyprowadzę go gdziekolwiek w kabinie zakończając np gniazdem to jak ma wygladąć jakieś zabezpieczenie po drodze.
No to jak chcesz bez wlaczania stacyjki to tak jak opisalem jest OK .Prostszego sposobu nie ma . Podpinka prosto do aku . Do aku podpinasz tez uzywajac specjalne uchwyty do tego celu a nie tylko okrecic na okolo plusa i minusa :D Kabel moze byc dowolnie dlugi - najlepiej zeby byl w calosci , nie laczony . Lepiej uzyc grubszy kabel bo to ze jest niby 12Volt to tylko pozornie malo , trudniej go uszkodzic . Nie chodzi o to ze prad cie kopnie i zabije , chodzi o to ze moze dojsc do zwarcia a jak nie ma bespiecznika to i moze sie od tego cos zapalic . Uzylem kabel taki jak jest w domowej instalacji , zostalo mi troche takiego kabla z budowy domu . Kabel rozkladasz na logike , tak zeby nic go nie naciskalo czy pocielo , np. przy rozsuwania fotela :D . U mnie przykleilem go co 15 cm silikonem bezbarwnym dekarskim , w niektorych miejscach uzylem takie specjalne plastikowe sciagane zaciski ( policja uzywa takich zamiast kajdanek ) . Wiadomo ze gniazdo trzeba dobrze zaizolowac specjalna tasma izolacyjna ... Naprawde proste do wykonania nawet dla laika .
Ja uzywam tego gniazda wlasnie do lodowki , ladowarki do telefonu . Tez w ten sposob mam podpiete CB radio i zwykle radio . Fura ( stacyjka ) wylaczona a co trzeba pracuje .
Przy kupnie trojnika upewnij sie ze ma on zainstalowany bezpiecznik i nie musisz kombinowac . Ten ktory jest na zdjeciu powyzej jest z bezpiecznikiem .
Ostatnio zmieniony 24 sie 2014, o 14:39 przez FRONT242, łącznie zmieniany 1 raz.
"Każdy normalny człowiek ma od czasu do czasu ochotę splunąć w dłonie, zatrzeć ręce, wywiesić czarną flagę na maszcie i zacząć podrzynać gardła."
:Henry Louis Mencken:

Awatar użytkownika
Dawid86
Użytkownik
Użytkownik
Posty:46
Rejestracja:2 cze 2014, o 14:21
Samochód:Peugeot Boxer 3.0
Lokalizacja:http://www.busiarze.com.pl
Kontakt:

Re: Jak podłączyć zapalniczkę bezpośrednio pod akumulator

Post autor: Dawid86 » 24 sie 2014, o 14:38

specjalne uchwyty powiadasz,a no widzisz ja bym pewnie "owinał" właśnie dookoło plusa i minusa :D haha. Ale ok, dopytam najwyżej w sklepie jaki bezpiecznik i resztę. dzięki za podpowiedzi pozdR
"człowiek jest na ty­le in­te­ligen­tny, na ile sku­tecznie pot­ra­fi zap­rzeczyć swo­jemu idiotyzmowi"

Awatar użytkownika
FRONT242
Posty:650
Rejestracja:10 kwie 2014, o 20:30
Samochód:Sprinter 513
Firma:TRaNsTeRRoR
Uprawnienia:A B+E C
Lokalizacja:WaTyKaN

Re: Jak podłączyć zapalniczkę bezpośrednio pod akumulator

Post autor: FRONT242 » 24 sie 2014, o 14:42

Dawid86 pisze:specjalne uchwyty powiadasz,a no widzisz ja bym pewnie "owinał" właśnie dookoło plusa i minusa :D haha. Ale ok, dopytam najwyżej w sklepie jaki bezpiecznik i resztę. dzięki za podpowiedzi pozdR
Zeby nie srac sie z bezpiecznikami to kup trojnik w ktorym jest zainstalowany bezpiecznik - przy kupnie zapytaj o to . I nie zaluj kasy na trojnik , bo pozniej bedziesz 2 razy placic , a tak porzadny styknie ci na lata bezawaryjnej pracy .
"Każdy normalny człowiek ma od czasu do czasu ochotę splunąć w dłonie, zatrzeć ręce, wywiesić czarną flagę na maszcie i zacząć podrzynać gardła."
:Henry Louis Mencken:

ODPOWIEDZ

Wróć do „ECU / Elektronika”