Jak podłączyć zapalniczkę bezpośrednio pod akumulator

Awatar użytkownika
csl88
Użytkownik
Użytkownik
Posty:1
Rejestracja:18 mar 2014, o 13:33
Jak podłączyć zapalniczkę bezpośrednio pod akumulator

Post autor: csl88 » 18 mar 2014, o 13:57

Chciałbym zrobić sobie w kurniku gniazdo zapalniczki i bezpośrednio podłączyć je pod akumulator. Zamówiłem już z allegro kilka rzeczy. Mam kilka pytań, na które pewnie Wichura będzie znał odpowiedź :) Jaki bezpiecznik dodać do obwodu i czy dać go na plus czy minus? Czy masę łapać z blachy czy jeśli podłącze się bezpośrednio pod aku, to też będzie ok? Słyszałem też coś o tym, że powinno się uziemić takie podłączenie. Z fizyki byłem nogą i nie znam się na prądzie. Będę wdzięczny za pomoc :)

Awatar użytkownika
Wolf
Moderator
Moderator
Posty:1636
Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
Samochód:Fiat Ducato
Firma:PHU
Uprawnienia:B
Lokalizacja:Zachodniopomorskie

Re: Jak podłączyć zapalniczkę bezpośrednio pod akumulator

Post autor: Wolf » 18 mar 2014, o 17:50

Bezpiecznik na plusie - moja sugestia nie większy niż 10A, w przypadku minusa to jak najbardziej pod najbliższą blachę karoserii go podepnij, ogarnij sobie jakiś miernik i sprawdź czy plus wraz z blachą karoserii daje taki sam odczyt jak sam akumulator lub najprościej żaróweczkę na kabelku i wzrokowo porównaj. Mam nadzieje że nie robisz tego w kurniku na Syrence bo tam plus był na karoserii :). Do kwestii "słyszałem" to uziemienia nie ma sensu robić w autach gdyż prawie cała karoseria auta wraz z silnikiem jest minusem dla instalacji elektrycznej w samochodzie.

Awatar użytkownika
agencik
Użytkownik
Użytkownik
Posty:42
Rejestracja:14 mar 2014, o 21:12
Samochód:Renault :(
Firma:Dar-Trans
Uprawnienia:B, tram, sztapl,
Lokalizacja:Szczecin

Re: Jak podłączyć zapalniczkę bezpośrednio pod akumulator

Post autor: agencik » 29 mar 2014, o 13:35