Włącza się tryb awaryjny
Witam mam problem z busem otóż przy jeździe obojetnie czy na zimnym czy na ciepłym silniku włącza sie tryb awarjny i nie ma w ogóle mocy oraz jedzie najwiecej 100 km/h . Pytam was bo moze mieliscie podobny problem ? dotąd zregenerowana turbina wtryski wymienione czujnik spalin wymieniony . Auto to Mercedes Sprinter 313 2009 r
Re: Włącza się tryb awaryjny
O tak, w sprinterach to jest plaga. Mielismy to w firmie u siebie non stop.
Ja podejrzewalem zapchany DPF, ale procedura czyszczenia opisana w instrukcji nie pomagala. Mozesz sprobowac przepalic "na chama" dpf - po prostu wrzuc w trakcie jazdy dwa biegi nizej, zeby pomimo blokujacego komputera wszedl na wyzsze obroty - czasem dziala.
Mechanicy podejrzewali ze moze to byc takze albo problem z wtryskiwaczami, albo, co bardziej prawdopodobne, sonda lambda nie dziala prawidlowo.
Ja podejrzewalem zapchany DPF, ale procedura czyszczenia opisana w instrukcji nie pomagala. Mozesz sprobowac przepalic "na chama" dpf - po prostu wrzuc w trakcie jazdy dwa biegi nizej, zeby pomimo blokujacego komputera wszedl na wyzsze obroty - czasem dziala.
Mechanicy podejrzewali ze moze to byc takze albo problem z wtryskiwaczami, albo, co bardziej prawdopodobne, sonda lambda nie dziala prawidlowo.
- jarekvolvo
- Moderator
- Posty:917
- Rejestracja:21 lis 2015, o 21:22
- Samochód:Transit,Master,Ducat
- Uprawnienia:AB
Re: Włącza się tryb awaryjny
Także stawiałbym na dpf-a, jednak obawiam się, że jeśli on nie chce wyjść poza 100 km, to nie zainicjuje procesu, a poniżej, choćby na niższym biegu - nie przekroczy 2,5 tysia... .
Aleksy -> z jakimi prędkościami/obrotami jeździłeś do tej pory ? Jeżeli nie przekraczałeś 90 na najwyższym biegu ( niektóre "szefy" tego wymagają), to dpf zabity na amen.. . Co pokazuje diagnostyka - ciśnienia za - i przed filtrem ? Podejrzewam, że nie obejdzie się bez czyszczenia filtra "w piecu" - lub - po najmniejszej linii oporu - jego usunięcia ( ze szkodą dla silnika)... .
Aleksy -> z jakimi prędkościami/obrotami jeździłeś do tej pory ? Jeżeli nie przekraczałeś 90 na najwyższym biegu ( niektóre "szefy" tego wymagają), to dpf zabity na amen.. . Co pokazuje diagnostyka - ciśnienia za - i przed filtrem ? Podejrzewam, że nie obejdzie się bez czyszczenia filtra "w piecu" - lub - po najmniejszej linii oporu - jego usunięcia ( ze szkodą dla silnika)... .
Re: Włącza się tryb awaryjny
Probowalismy wszelakich juz sposobów tak jak koelga pisal pałwalismy go na niskich biegach lecz to tez nie pomoglo . Mechanik juz robil 2 podejscia do niego teraz juz probuje naprawiac chyba 7 dzien .jezdze roznymi predkosciami przewaznie biegi male poniewaz jezdze w handlu obwoznym w piekarni a co za tym idsie co chwile mam klientow "postoje" sonda byla wymieniana na samym poczatku bo to wykryl komputer jednak na marne nic nie pomoglo . Teraz zobaczyl nowa sonde na ktorej przejechane zostalo okolo 7 tys. Kilometrow i jest cala w sadzy i ma straszny nagar . Tu akurat nie wymaga zaden szef jak jezdze bo to jezdze u siebie w firmie lecz staram sie dosc ekonomicznie jezdzic .
Re: Włącza się tryb awaryjny
Komputer cały czas pokazuje za niskie cisnienie . Szukalismy dalej przyczyny okazalo sie ze ma dziure kolektor wymienilismy na nowy lecz dalej to nic nie pomaga ,juz trace cierpliwosc do tego samochodu.Części tak juz dały po kieszeni ze juz zastanawiam sie czy tak tego nie zostawic . Zgasze odpale i znow jest dobrze .Mamy w firmie 20 samochodow i z zadnym takich problemow nie bylo jak z tym je***** sprinterem . Chcielismy cos nowszego w firme wprowadzic ..
- jarekvolvo
- Moderator
- Posty:917
- Rejestracja:21 lis 2015, o 21:22
- Samochód:Transit,Master,Ducat
- Uprawnienia:AB
Re: Włącza się tryb awaryjny
Niestety, ta ekonomia jazdy potrafi zabić silnik.. . Proponuję najpierw zbadanie ciśnień na dpf-ie, a potem jego demontaż i wycieczką do wyspecjalizowanego zakładu - u mnie w Dukacie (tfu!) zabieg kosztował 2 tysiące , ale auto jak nowe. I od tamtego czasu jeżdżę minim. 105 i nic się nie muli a za to daje się wyraźnie wyczuć moment inicjacji procesu samooczyszczania... .
A właśnie taka jazda, powoli i krótkie odcinki idealnie sprzyja zamuleniu...
Edyt. Które ciśnienie jest za niskie - te, z czujników na puszcze dpfa, czy doładowania ?
A właśnie taka jazda, powoli i krótkie odcinki idealnie sprzyja zamuleniu...
Edyt. Które ciśnienie jest za niskie - te, z czujników na puszcze dpfa, czy doładowania ?
Re: Włącza się tryb awaryjny
Mamy jeszcze inne busy jeden jeszcze nowszy od niego i juz 4 rok w firmie i odpukac nic wiekszego w nich nie robilismy oprocz wymiany klockow ,tarczy ,amortyzatorow. Wszystkie samochody jezdza tak samo , w innych nie ma takich problemow jak wlaczania sie jakiegos trybu awaryjnego . Trafilismy na jakis trefny samochod . Moze i cena tez wziela góre ...
Mowicie o fitrze czastek stalych ? Cos jeszcze wspominal o zaworze EGR jakos srednio sie na tym znam
Mowicie o fitrze czastek stalych ? Cos jeszcze wspominal o zaworze EGR jakos srednio sie na tym znam
- jarekvolvo
- Moderator
- Posty:917
- Rejestracja:21 lis 2015, o 21:22
- Samochód:Transit,Master,Ducat
- Uprawnienia:AB
Re: Włącza się tryb awaryjny
Tak - DPF to filtr cząstek stałych. zawór EGR to element recyrkulacji spalin - też może mieć wpływ....
Re: Włącza się tryb awaryjny
Możliwe, że jest jakiś problem z turbiną o przyczynach jej zniszczenia możesz poczytać na blogu https://reparts.pl/blog/regeneracja-tur ... ry-pomysl/ jak i o tym co powinno się w takiej sytuacji zrobić