ŚWIATŁA JAZDY DZIENNEJ LED SPRINTER 906

Awatar użytkownika
FRONT242
Posty:650
Rejestracja:10 kwie 2014, o 20:30
Samochód:Sprinter 513
Firma:TRaNsTeRRoR
Uprawnienia:A B+E C
Lokalizacja:WaTyKaN
ŚWIATŁA JAZDY DZIENNEJ LED SPRINTER 906

Post autor: FRONT242 » 27 lis 2014, o 14:19

Wkurza mnie ciagla wymiana zarowek , a kupuje porzadne - osram night breaker unlimited h7 i rocznie to wychodzi ladne kilka stowek . Dobre zarowki w nocy to podstawa , przy tych co uzywam to halogeny nie sa potrzebne - naprawde wymiataja .
Ostatnio myslalem zeby wstawic jakies LEDowe lampy do jazdy dziennej . Chce wstawic w miejsca halogenow w zderzaku , bo halogenow i tak nie mam . Szukam ofert na allegro . Nie chce wstawiac jakiegos shitu zeby nie wygladalo jak jakis KUNG -FU badziew , interseuje mnie cos konkretnego . Przerabial ktos temat w SPRINTERZE 906 ? lub w innych busach ?
"Każdy normalny człowiek ma od czasu do czasu ochotę splunąć w dłonie, zatrzeć ręce, wywiesić czarną flagę na maszcie i zacząć podrzynać gardła."
:Henry Louis Mencken:

Awatar użytkownika
Junior
Użytkownik
Użytkownik
Posty:98
Rejestracja:29 mar 2014, o 10:49
Samochód:Sprinter; Master
Firma:Własna
Uprawnienia:B
Lokalizacja:Łódź

Re: ŚWIATŁA JAZDY DZIENNEJ LED SPRINTER 906

Post autor: Junior » 27 lis 2014, o 14:43

Kolega ma w sprintku ledy do jazdy dziennej w miejscu halogenów niby dedykowane a co do ceny to zapytam go dzisiaj.

Awatar użytkownika
FRONT242
Posty:650
Rejestracja:10 kwie 2014, o 20:30
Samochód:Sprinter 513
Firma:TRaNsTeRRoR
Uprawnienia:A B+E C
Lokalizacja:WaTyKaN

Re: ŚWIATŁA JAZDY DZIENNEJ LED SPRINTER 906

Post autor: FRONT242 » 27 lis 2014, o 14:45

W EBAY.de fajne namierzylem , ale cena jest troche za wysoka :
139,00 euro = 582,05 zł

http://www.ebay.pl/itm/MB-Sprinter-LED- ... 0693832434

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Tutaj w innej wersji ... duzo prostrzy montaz , za dobre trzeba wydac okolo 150 - 200 zecisza ... ( z homologacja ) :

Obrazek

Nastepna opcja/pomysl ... najmniej mi sie podoba z tego co znalazlem :

Obrazek
Ostatnio zmieniony 1 gru 2014, o 19:37 przez FRONT242, łącznie zmieniany 1 raz.
"Każdy normalny człowiek ma od czasu do czasu ochotę splunąć w dłonie, zatrzeć ręce, wywiesić czarną flagę na maszcie i zacząć podrzynać gardła."
:Henry Louis Mencken:

Awatar użytkownika
FRONT242
Posty:650
Rejestracja:10 kwie 2014, o 20:30
Samochód:Sprinter 513
Firma:TRaNsTeRRoR
Uprawnienia:A B+E C
Lokalizacja:WaTyKaN

Re: ŚWIATŁA JAZDY DZIENNEJ LED SPRINTER 906

Post autor: FRONT242 » 28 lis 2014, o 18:53

Kupilem takie :
http://allegro.pl/swiatla-dzienne-led-o ... 76616.html
Światła DZIENNE LED OKRĄGŁE 7cm 510HP NSSC 12-24V
Nie wiem jak je jeszcze obsadze w zderzaku , ale wiem ze to bedzie w miejscach na halogeny . Bedzie troche roboty bo trzeba zdjac zderzak .

W zestawie :
-2 lampki
- 4 ramki (2x8cm , 2x9cm)
- komplet okablowania
- automat
-elementy montażowe
-polska gwarancja (na podstawie paragonu lub Faktury)

Każda lampka posiada 4 bardzo mocne ledy SMD
które dają bardzo jasne i czyste białe światło.

W zestawie automat który po włączeniu świateł mijania wyłącza lampki.
Homologacje wybite na kloszu E4 oraz RL
Produkt fabrycznie nowy objęty roczną gwarancją
Ledy mają zdecydowanie mniejszy pobór prądu od tradycyjnych żarówek,
dzięki czemu ograniczysz zużycie paliwa ,
zwiększysz żywotność akumulatora , alternatora oraz żarówek

Wymiary:
średnica 7cm z ramkami 8cm lub 9cm
głębokość 6cm
zasilanie 12-24V 2x4W
jasność: 800LM

Obrazek
Obrazek


DLA ZAINTERESOWANYCH TEMATEM POLECAM :
http://hadron.pl/dzienne-oswietlenie-py ... dpowiedzi/

Jak wiadomo, przepis umożliwiający stosowanie świateł do jazdy dziennej nie jest nowy. Sam pamiętam jak stosowało się je zimową porą w maluszkach, których układ elektrycy złożony często jeszcze z prądnicy zamiast alternatora nie radził sobie z wydajnością prądową. Wtedy światła dzienne miały wbudowane zwykłe żarówki, tyle że znacznie mniejszej mocy, co pozwalało zaoszczędzić parę Amperów, a to z kolei umożliwiało lepsze doładowanie akumulatora. Jednak prawdziwy bum na światła do jazdy dziennej, ma miejsce od niedawna i związany jest z wprowadzeniem w 2007r. przepisu o obowiązkowej jeździe na światłach przez cały rok. Dodatkowo popularności takim lampom sprzyja technologia i rozwój oświetlenia LED-owego. Dziś montując światła dzienne LED, chyba mało kto myśli o oszczędzaniu prądu, a prędzej o oszczędności lamp ksenonowych, wygodzie, bezpieczeństwie i nadaniu nowoczesnego wyglądu swojemu autku.

Przy podejmowaniu decyzji o wyborze i zakupie lamp do jazdy dziennej, często nasuwają się następujące pytania: czy instalacja jest prosta i czy sam sobie z nią poradzę? Tak, instalacja jest stosunkowo prosta i posiadając przeciętne umiejętności manualne można sobie samemu poradzić z montażem. Tym bardziej, że fakt instalacji takiego oświetlenia nie musi być potwierdzony żadnym wpisem w dowodzie rejestracyjnym, ani dokumentem wystawionym przez montera, czy diagnostę. Jak duża ingerencja jest w układ elektryczny? Podłączenie świateł dziennych od strony elektrycznej jest bardzo proste i sprowadza się – w zależności od modelu – do podłączenia ok. 3 kabli:

masa, czyli minus całego układu, najczęściej metalowa część pojazdu
plus po stacyjce, czyli plus, który pojawi się w momencie włączenia stacyjki i zaniknie po jej wyłączeniu
plus ze świateł mijania, czyli plus, który pojawi się w momencie włączenia świateł mijania i zaniknie po ich wyłączeniu.

Takie podłączenie zapewnia zgodność z przepisami, które mówią, że światła dzienne w pojazdach zarejestrowanych po 2010 r. muszą świecić same bez świateł pozycyjnych i powinny włączać się automatycznie wraz z przekręceniem kluczyka. W samochodach zarejestrowanych do końca 2009 roku, dopuszcza się podłączenie, w którym światła dzienne świecą się razem z tylnymi światłami pozycyjnymi. Czasem zdarza się, że lampy dzienne mają tylko dwa kable zasilające i nie ma trzeciego wyłączającego je, gdy włączamy światła mijania. W takim przypadku można zastosować zwykły przekaźnik, który odetnie zasilanie zgodnie ze schematem poniżej.
Obrazek
Jak wygląda montaż mechaniczny? Tu, w zależności od pojazdu i rodzaju lamp, montaż może wyglądać różnie, ale zawsze powinien spełniać następujące kryteria: światła muszą być dwa, symetrycznie umieszczone względem podłużnej płaszczyzny auta, nie dalej niż 40 cm od bocznego obrysu samochodu. Co również ważne, wzajemna odległość między nimi musi wynosić co najmniej 60cm (gdy auto jest węższe od 1,3m, odległość można zmniejszyć do 40cm). Wysokość montażu musi zawierać się w przedziale od 25cm do 150cm nad jezdnią. Często więc użytkownicy decydują się na montaż w miejscu lamp przeciwmgłowych.
Obrazek
Czy światła muszą mieć homologację i jakie powinny spełniać kryteria? Tak, lampy do jazdy dziennej bezwzględnie muszą posiadać homologację i oznaczenie RL Bardzo ważne jest, aby na obudowie lamp dziennych, umieszczone było oznaczenie homologacji europejskiej składające się z literki E i cyfrowego kodu wskazującego na kraj wydania homologacji.
E1 – Niemcy
E2 – Francja
E3 – Włochy
E4 – Holandia
E5 – Szwecja
E6 – Belgia
E7 – Węgry
E8 – Czechy
E9 – Hiszpania
E10 – Serbia i Czarnogóra
E11 – Wielka Brytania
E12 – Austria
E13 – Luksemburg
E14 – Szwajcaria
E16 – Norwegia
E17 – Finlandia
E18 – Dania
E19 – Rumunia
E20 – Polska
E21 – Portugalia
E23 – Grecja
E24 – Irlandia
Niezwykle ważne jest również oznaczenie RL wskazujące, że są to właśnie światła do jazdy dziennej. Nie ma żadnych przepisów, które nakazywałyby wożenie ze sobą jakichkolwiek dokumentów potwierdzających homologację. Pamiętaj, że takie światła do jazdy dziennej to Twoje bezpieczeństwo i ważne jest, aby mimo stosownych homologacji i oznaczeń, emitowały również dostatecznie dużo światła. Unikałbym takich, które mają kilka marnych diodek i w dzień będą ledwo widoczne. Naraża to nas na częste kontrole i nieustanne miganie kierowców z naprzeciwka upominające o włączenie świateł. Dobrej klasy światła dzienne LED to bezpieczeństwo i wygoda. Prawidłowo zamontowane nie będą wymagały, aby pamiętać o ich włączeniu i wyłączeniu. Mogą też przyczynić się do oszczędności, choć może nie tak spektakularnych, jak niektórzy sprzedawcy sugerują.



===============================================================

Tak to wyszlo :

Obrazek
Obrazek
Obrazek
"Każdy normalny człowiek ma od czasu do czasu ochotę splunąć w dłonie, zatrzeć ręce, wywiesić czarną flagę na maszcie i zacząć podrzynać gardła."
:Henry Louis Mencken:

ODPOWIEDZ

Wróć do „ECU / Elektronika”