Teraz jest 19 lis 2018, o 05:17


Czasami muli Ducato 2.8 JTD

  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

radex1978

  • Posty: 1
  • Dołączył(a): 11 cze 2018, o 20:27
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)
  • Samochód: Fiat Ducato 2.8 JTD
  • Uprawnienia: B

Czasami muli Ducato 2.8 JTD

Post11 cze 2018, o 20:38

witam,

mam mały problem z niedawno kupionym Ducato 2.8 JTD 128KM z 2001 roku.
Otóż na pierwszych trzech biegach idzie jak torpeda, ale po wrzuceniu 4. lub 5. czasami jest muł (gaz do dechy, a nie potrafi utrzymać prędkości). Wystarczy wówczas na chwilę wcisnąć i puścić sprzęgło i przyspiesza bez problemu. Sytuacja taka zdarza się średnio raz na kilka(naście) razy wrzucenia 4/5 biegu. Z reguły jest OK.
Skoro wystarczy wciśnięcie sprzęgła to raczej nie jest to tryb awaryjny (wówczas pomagałoby dopiero ponowne uruchomienie silnika). Na turbinę też mi to nie wygląda bo problem pojawia się wyłącznie po wrzuceniu 4/5 biegu (a nie w trakcie przyspieszania na którymś biegu).

Nie wyświetla się żaden check, niestety mam problem z podłączeniem komputera bo występuje tu gniazdo 3 pin (OBD1).
Dodam, że sprawdzałem w ASO po VINie i samochód fabrycznie nie ma ani przepływomierza ani EGR, jest tylko jakiś czujnik doładowania na kolektorze ssącym.
Możliwe, że był czipnięty bo przyspiesza jakby miał trochę więcej kucyków. Silnika pracuje bardzo równo, przy mocniejszym wciśnięciu pedału gazu na luzie puści dymka, ale bez przesady.
Mam wrażenie jakby na nierównościach przerywał na ułamek sekundy (tzn. taka bardzo krótka przerwa w przyspieszaniu).
Czy macie jakiś pomysł co może być przyczyną tego mulenia?
Offline
Avatar użytkownika

paul0

Użytkownik

Użytkownik

  • Posty: 38
  • Dołączył(a): 25 sty 2018, o 23:30
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 20 razy
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)
  • Uprawnienia: B

Re: Czasami muli Ducato 2.8 JTD

Post13 cze 2018, o 20:59

Przerywa na nierównościach? Może to być usterka elektryczna, wyjątkowo wredna do znalezienia gdyż objaw pojawia sie i znika, jak zniknie to jak szukać czegoś, czego nie ma...

Pozostaje odpalić silnik na luzie, na postoju, lekko nacisnąć pedał gazu (np przycisnąć patykiem opartym o fotel), tak aby mieć ok. 2000 obr/min.
Po czym otworzyć maskę i po kolei poruszać przewodami elektrycznymi przy złaczach i w miejscach przejść przez przegrody.

Miałem podobny problem w reanault trafic 1,9dCi. Tam też nie zawsze działały świece żarowe. Przekaźnik (elektreoniczny) świec okazał się dobry, winna była wiązka - przewody sterujące były tak cieńkie, że ułamały się tuż przy złączu. Pozostało kupienie wiązek na szrocie i wymiana uszkodzonych złączy, wraz z gragmentami przewodów.
Połączenia wstawek z istniejącą instalacją: lutowane, izolowane rurkami termokurczliwymi średnościennymi z klejem. W miejscu lutowania oraz po ok. 3cm z każdej strony podwójna warstwa (rurka w rurce, krótsza w środku) aby to miejsce usztywnić gdyż przewody w miejscu gdzie konczy się lutowanie są łamliwe i to miejsce musi być usztywnione aby się nie przełamywało od wibracji.


Podobny objaw daje mocno zużyty elektrozawór odcinający paliwo. Na dziurach chwilowo sie przymyka i dławi przepływ paliwa powodując chwilowe przymulenie silnika. Też rzecz wredna do znalezienia ze względu na brak powtarzalności objawu i trudny dostęp.

Za ten post autor paul0 otrzymał podziękowanie od
jarekvolvo(13 cze 2018, o 21:52)
Ocena:5.26%
 

Powrót do ECU / Elektronika

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron