Teraz jest 19 sie 2018, o 07:50


Nowy Master po 5h postoju na webasto nie zapala!!!

  • Autor
  • Wiadomość
Offline
Avatar użytkownika

Kacper.h

  • Posty: 2
  • Dołączył(a): 10 kwi 2018, o 20:26
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 1 raz
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)
  • Samochód: Sprinter
  • Firma: PP-Trans
  • Uprawnienia: B

Re: Nowy Master po 5h postoju na webasto nie zapala!!!

Post29 kwi 2018, o 15:16

Skoro się programuje to znaczy że musi być coś co kontroluje akumulator ? Zeruje się tzw. przepustowość akumulatora. Swoją drogą webasto powinno mieć zabezpieczenie, nie włącza się poniżej poziomu ustalonego napięcia jak i równiez kończy proces grzania osiągając ten poziom.
Offline
Avatar użytkownika

paul0

Użytkownik

Użytkownik

  • Posty: 34
  • Dołączył(a): 25 sty 2018, o 23:30
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 19 razy
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)
  • Uprawnienia: B

Re: Nowy Master po 5h postoju na webasto nie zapala!!!

Post29 kwi 2018, o 16:31

Akumulatory AGM i akumulatory żelowe to są zupełnie odmienne typy akumulatorów ołowiowych.
Akumulator AGM ma pomiedzy płytami włókninę szklaną, która jest separatorem i jednocześnie jest nasycona elektrolitem.
Akumulator żelowy na elektrolit w postaci żelu, jest to akumulator "niewylewny".

Oba typy róznią sie właściwościami oraz zastosowaniem.

Akumulkatory żelowe nie nadaja się na akumulatory rozruchowe, ze względu na ograniczenie prądu rozładowania. Za to nadaja się do zasilania urządzeń na postoju, gdyż lepiej tolerują głebokie rozładowanie.
W pojazdach typu busik mogli by montować 2 akumulatory: AGM do rozruchu i żelowy do urządzeń postojowych, oraz układ, który by odłączał akumulator żelowy od części instalacji zasilanej akumulatorem rozruchowym, pod akumulatorem żelowym pozostały by urządzenia pracujące na postoju. W czasie jazdy w pierwszej kolejności byłby ładowany akumulator rozruchowy, a po nim lub równocześnie jeśli jest jeszcze zapas mocy alternatora byłby ładowany akumulator żelowy. Akumulat6or żelowy ze wzgledu na inną charakterystyke wymaga sterownika ładowania aby nie był przeładowywany oraz aby nie był ładowany zbyt dużym prądem ponieważ przeładowanie jak i ładowanie za dużym prądem skraca jego żywotność.

Za ten post autor paul0 otrzymał podziękowanie od
jarekvolvo(29 kwi 2018, o 18:15)
Ocena:5.26%
 
Offline
Avatar użytkownika

Kedarrr

Użytkownik

Użytkownik

  • Posty: 9
  • Dołączył(a): 5 lut 2018, o 23:37
  • Podziękował : 0 raz
    Otrzymał podziękowań: 0 raz
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)

Re: Nowy Master po 5h postoju na webasto nie zapala!!!

Post1 maja 2018, o 07:19

Jedyną radą dla mnie może być montaż drugiego aku za fotelem kierowcy. Trzeba będzie zrobić przekaźnik aby po uruchomieniu silnika ładował też ten za fotelem. Ale jak zrobić żeby aku ładowany był na maxa a nie tylko tyle żeby wystarczyło do kolejnego odpalenia auta?
Offline
Avatar użytkownika

Dychu

Użytkownik

Użytkownik

  • Posty: 755
  • Dołączył(a): 21 cze 2017, o 11:44
  • Podziękował : 106 razy
    Otrzymał podziękowań: 87 razy
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)
  • Samochód: Master Wejkama
  • Uprawnienia: B,C,C+E, ADR, HDS

Re: Nowy Master po 5h postoju na webasto nie zapala!!!

Post1 maja 2018, o 11:25

Panowie, zamawiałem w Renault dodatkowy akumulator wraz z całym osprzętem czyli seperatorem itd., koszt to 2.200 zł netto i zamontowali go pod autkiem w dodatkowej skrzynce narzędziowej. Nie straciłem miejsca w autku i rozwiązało to problemy. Cena może nie jest mała ale coś za coś, robił to dealer i skończyły się problemy a cały osprzęt ładuje oba akumulatory czyli po doładowaniu na maxa 1, ładuje 2:-).
Offline
Avatar użytkownika

jarekvolvo

Moderator

Moderator

  • Posty: 617
  • Dołączył(a): 21 lis 2015, o 21:22
  • Podziękował : 155 razy
    Otrzymał podziękowań: 124 razy
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)
  • Samochód: Transit,Master,Ducat
  • Uprawnienia: AB

Re: Nowy Master po 5h postoju na webasto nie zapala!!!

Post3 maja 2018, o 22:12

Kedarrr napisał(a):Jedyną radą dla mnie może być montaż drugiego aku za fotelem kierowcy. Trzeba będzie zrobić przekaźnik aby po uruchomieniu silnika ładował też ten za fotelem. Ale jak zrobić żeby aku ładowany był na maxa a nie tylko tyle żeby wystarczyło do kolejnego odpalenia auta?


Rozwiązaniem jest to, co podpowiedziałem Andrzejowi :
https://allegro.pl/listing?string=separ ... t-1-3-0427
Wtedy dwa aku pracują niezależnie i nie ma obawy o ich ładowanie. A problem pieca zjadającego baterię należy wykluczyć na poziomie instalacyjnym. Tam jest jakiś błąd i nawet pięć baterii nie da temu rady...
Offline
Avatar użytkownika

piotr152

Użytkownik

Użytkownik

  • Posty: 91
  • Dołączył(a): 16 wrz 2017, o 09:10
  • Podziękował : 7 razy
    Otrzymał podziękowań: 15 razy
  • Blog: Wyświetl Bloga (0)
  • Samochód: renault
  • Uprawnienia: b

Re: Nowy Master po 5h postoju na webasto nie zapala!!!

Post4 maja 2018, o 16:12

dokładnie 'Masterka" to nie fiat ;))i pomaga kierowcy ,jak mi w zimie "piecyk"pociagnął za duzo pradu z aku to mi się załaczył alarm na sterowniku "webasta" ale autko odpaliłem choć zima była i minus "naście" kolego jedż na serwis webasta i niech robią ,masz przeciez gwarancje więc nie rozumiem problemu.???!
Poprzednia strona

Powrót do ECU / Elektronika

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość