Nowy Master po 5h postoju na webasto nie zapala!!!

Awatar użytkownika
Kedarrr
Użytkownik
Użytkownik
Posty:18
Rejestracja:5 lut 2018, o 23:37
Nowy Master po 5h postoju na webasto nie zapala!!!

Post autor: Kedarrr » 18 kwie 2018, o 22:07

Witam

Panowie, 1,5 miesiąca temu zakupiłem Mastera 2,3 170KM Euro 6.
Przebieg 20 000km
Po 5 godzinach na webasto nie zapala.
Kiedy webasto nie pracuje jest ok, ładowarki itp wykluczam w tym przypadku.

Pojechałem do serwisu i wymienili akumulator na gwarancji 2 tyg temu na nowy gelowy 95Ah.

Dzwoniłem do serwisu od zabudowy Grue i twierdzą, że busy z Euro 6 tak mają, ponieważ jak sterownik silnika wykrywa napięcie minimalne do odpalenia auta przy następnej próbie odpału to go nie ładuje. Dopiero jak napięcie na aku oraz jego pojemność spada do granicznie niskiego to dopiero załącza się ładowanie aku.

Ma ktoś takiego Mastera lub Movano? Jak to wygląda u Was?

Awatar użytkownika
jarekvolvo
Moderator
Moderator
Posty:917
Rejestracja:21 lis 2015, o 21:22
Samochód:Transit,Master,Ducat
Uprawnienia:AB

Re: Nowy Master po 5h postoju na webasto nie zapala!!!

Post autor: jarekvolvo » 19 kwie 2018, o 11:38

Nie bardzo rozumiem... . To znaczy, jeżeli napięcie spadnie "trochę", to po odpaleniu nie będzie ładowania ?? A pojawi się ono, gdy napięcie spadnie "więcej" ??

Awatar użytkownika
Kedarrr
Użytkownik
Użytkownik
Posty:18
Rejestracja:5 lut 2018, o 23:37

Re: Nowy Master po 5h postoju na webasto nie zapala!!!

Post autor: Kedarrr » 20 kwie 2018, o 08:58

jarekvolvo pisze:Nie bardzo rozumiem... . To znaczy, jeżeli napięcie spadnie "trochę", to po odpaleniu nie będzie ładowania ?? A pojawi się ono, gdy napięcie spadnie "więcej" ??
Tak, jeśli napięcie i pojemność prądowa aku jest w granicach normy to go nie ładuje. W sytuacji, kiedy napięcie spadnie poniżej granicznej dolnej granicy to dopiero ładuje aku.

Komputer samochodu nie przewiduje, że przez noc coś wyssie energię np. webasto i nie wystarczy do odpalenia auta.

Awatar użytkownika
jarekvolvo
Moderator
Moderator
Posty:917
Rejestracja:21 lis 2015, o 21:22
Samochód:Transit,Master,Ducat
Uprawnienia:AB

Re: Nowy Master po 5h postoju na webasto nie zapala!!!

Post autor: jarekvolvo » 20 kwie 2018, o 10:06

Coś tu jest nie tak... . Cała masa nowych samochodów używa ogrzewania postojowego, rejestratorów temperatury etc- , i nic się nie dzieje... . A jakbyś z konieczności musiał zostawić auto na światłach pozycyjnych czy awaryjnych przez kilka godzin, to też "nie wystartuje" ??
To jest jakaś bzdura, bo wystarczy chwilowe obciążenie baterii podczas rozruchu by altek "zrozumiał", że nastąpił spadek napięcia i podał ładowanie.... .

Jeszcze - co rozumiesz - "nie zapala" ? - Rozrusznik kręci, ale nie ma zapłonu, czy ogólnie brak prądu na "wszystkie" odbiorniki i bendix tylko terkocze.... .

Awatar użytkownika
piotr152
Użytkownik
Użytkownik
Posty:93
Rejestracja:16 wrz 2017, o 09:10
Samochód:renault
Uprawnienia:b

Re: Nowy Master po 5h postoju na webasto nie zapala!!!

Post autor: piotr152 » 21 kwie 2018, o 00:19

Kolego moja Renóweczke odebrałem 6.12 ubiegłego roku całą zimę objezdziłem stałem na mrozach i takich -20 bo jeżdżę na skandynawie i problemów nie miałem żadnych jak mróz był duży przepalałem co 12 godzin po jakieś 20-30 minut i ok było może masz coś z webasto że za dużo prądu pobiera?A może aku było jakieś trefne i nie trzymało prądu?skoro wymieniłeś akumulator może będzie ok ,głowa do góry, powodzenia

Awatar użytkownika
jarekvolvo
Moderator
Moderator
Posty:917
Rejestracja:21 lis 2015, o 21:22
Samochód:Transit,Master,Ducat
Uprawnienia:AB

Re: Nowy Master po 5h postoju na webasto nie zapala!!!

Post autor: jarekvolvo » 21 kwie 2018, o 10:56

Zgadza się. U mnie zimą pracują razem dwa piece - grzanie kabiny i grzanie kontenera do + 20 stopni dla niektórych leków. Na dobrej baterii noc wytrzymuje z palcem w d...ie.
Tu musi być jakiś błąd w instalacji. Trzeba sprawdzić pobór prądu w spoczynku,ale nie tak, jak badali u mnie - otwarte drzwi, wszystko "aktywne". Trzeba zamknąć drzwi, zamek, odczekać kwadrans obserwując amperomierz - będzie widać, jak poszczególne układy przechodzą w uśpienie - i spada pobór prądu... . 10 - 15 mA będzie do przyjęcia... .

Awatar użytkownika
Kedarrr
Użytkownik
Użytkownik
Posty:18
Rejestracja:5 lut 2018, o 23:37

Re: Nowy Master po 5h postoju na webasto nie zapala!!!

Post autor: Kedarrr » 24 kwie 2018, o 22:39

Niestety, wymiana aku nie pomogła nadal dupa. W serwisie radzą zamontować drugi aku.

Znajomy elektromechanik też potwierdził teorie o inteligentnym ładowaniu aku. Podobno pomoże wymiana alternatora z wersji bez inteligentnego ładowania akumulatora.

Awatar użytkownika
Kacper.h
Posty:2
Rejestracja:10 kwie 2018, o 20:26
Samochód:Sprinter
Firma:PP-Trans
Uprawnienia:B

Re: Nowy Master po 5h postoju na webasto nie zapala!!!

Post autor: Kacper.h » 27 kwie 2018, o 19:43

Na logikę jak podlaczasz aku do prostownika w którym masz wskaźnik analogowy bądź cyfrowy widzisz że prąd pobierany przez akumulator ulega zmniejszeniu wraz z czasem, tak samo na klemie masowej masz czujnik który mierzy Ci rezystancje wewnętrzna akumulatora oraz przepływ prądu czyli alternator musi ładować bo wykrywa duże zapotrzebowanie spowodowowane rozladowaniem akumulatora przez odbiornik zewnetrzny. Nie wiem jak jest w masterze ale np. w sprinterze mod. Sam odpowiada za monitorowanie akumulatora to właśnie w nim można odczytać pamięć petlowa i sprawdzić bilans lądowania akumulatora, pobór na postoju czy podczas jazdy, pamięć ta przechowuje dane z całego miesiąca. Więc to co opisujesz nie jest normalne, szukaj przyczyny w webasto, nie wiem jak jest podlaczone ale może wzbudza niepotrzebne elementy szyny Can przez co pobór podczas używania websto jest tak duży że po pewnym czasie nie możesz uruchomić auta. Co do akumulatora musi być dokładnie taki sam typ jaki miałeś originalnie np agm vrla itp ponieważ każdy akumulator ma inna charakterystykę ladowania, tak samo pojemność. Co do poboru na postoju dopuszczalne jest max 50mA. Każdy akumulator głęboko rozładowany jest do wyrzucenia już nigdy nie będzie miał odpowiednich parametrów, więc teoria że zaczyna ładować dopiero jak jest mocno rozładowany moim zdaniem jest bzdura, żywotność takiego akumulatora znacznie by się skróciła :)

Awatar użytkownika
Kedarrr
Użytkownik
Użytkownik
Posty:18
Rejestracja:5 lut 2018, o 23:37

Re: Nowy Master po 5h postoju na webasto nie zapala!!!

Post autor: Kedarrr » 29 kwie 2018, o 07:45

Akumulator wymienili w serwisie na taki jak był w oryginale czyli 95Ah.

Dodatkowo w Renault trzeba programować komputerem parametry akumulatora, żeby komputer wiedział, że jest nowy i zrobił test pojemności.

Akumulatory AGM, czyli w technologii żelowej są stosowane w systemach start stop, ponieważ są odporne na rozładowywanie i szybciej przyjmują prąd niż tradycyjne w technologii Ca.

Akumulatory takie są stosowane na w motorówkach elektrycznych dla rybaków, bo mogą pracować długi czas i nie być doładowywane.

Awatar użytkownika
Kacper.h
Posty:2
Rejestracja:10 kwie 2018, o 20:26
Samochód:Sprinter
Firma:PP-Trans
Uprawnienia:B

Re: Nowy Master po 5h postoju na webasto nie zapala!!!

Post autor: Kacper.h » 29 kwie 2018, o 15:16

Skoro się programuje to znaczy że musi być coś co kontroluje akumulator ? Zeruje się tzw. przepustowość akumulatora. Swoją drogą webasto powinno mieć zabezpieczenie, nie włącza się poniżej poziomu ustalonego napięcia jak i równiez kończy proces grzania osiągając ten poziom.

ODPOWIEDZ

Wróć do „ECU / Elektronika”