awaria lamp tylnich master 3

Awatar użytkownika
ROM BEX transport
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 103
Rejestracja: 11 lis 2017, o 06:47
Samochód: master 3 szmata
Firma: ROM BEX
Uprawnienia: a,b,c,

awaria lamp tylnich master 3

Post autor: ROM BEX transport » 29 gru 2017, o 13:01

Witam mam problem z jednym z masterek to 2012 rok kierowcy znikły wszystkie światła z tyłu . więc warsztat. kierowca dzwonił że cała instalacja od kabiny do tyłu do wymiany, to go ściągłem do siebie i co widze większość kabli spalona plus prawa lampa. wyciąłem wiązke i nową robie jednak nie mam prądu na kablach od pozycji reszta jest otworzyłem moduł bsi a tam w miejscu bezpiecznika 7,5a były wsadzone 30 a, jak się zwara zrobiła w lampie to bezpiecznik nie poszedł bo był za duży i prawie się by fura spaliła. wyciągłem moduł bsi rozebrałem i w miejscach gdzie były wsadzone 30a widać było przejarane ścieżki . zawiozłem go do fachmana na przegląd i dzisiaj dzwoni że bsi jest dobre tylko się przypaliło troche ale wszystkie ścieżki mają przejście . no i zgłupiałem. ktoś może wie o co chodzi?

Awatar użytkownika
ROM BEX transport
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 103
Rejestracja: 11 lis 2017, o 06:47
Samochód: master 3 szmata
Firma: ROM BEX
Uprawnienia: a,b,c,

Re: awaria lamp tylnich master 3

Post autor: ROM BEX transport » 29 gru 2017, o 22:27

moduł przyjechał rano go włoże i sprawdze jeszcze przekazniki i włącznik świateł jak to nie pomoże to zostanie tylko lecenie po kablach od kabiny w tył auta. jak ktoś może miał taki problem to poprosze o pomoc bo mi się pomysły kończą

Awatar użytkownika
ROM BEX transport
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 103
Rejestracja: 11 lis 2017, o 06:47
Samochód: master 3 szmata
Firma: ROM BEX
Uprawnienia: a,b,c,

Re: awaria lamp tylnich master 3

Post autor: ROM BEX transport » 30 gru 2017, o 19:18

chyba znalazłem problem rano poskładałem bsi sprawdziłem przekazniki i git to włącznik świateł . rozkręciłem obudowe kierownicy i mi wypadła manetka od kierunków :shock: zdjąłem kierownice i wszystko od manetek rozkreciłem to i ścieżki na płytce od włącznika świateł wytarte były do zera to chyba będzie to znalazłem w siedlcach całość za 2 stówy przed chwilą wróciłem . rano to zmontuje zobaczymy czy będzie chulać

Awatar użytkownika
Dychu
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 756
Rejestracja: 21 cze 2017, o 11:44
Samochód: Master Wejkama
Uprawnienia: B,C,C+E, ADR, HDS

Re: awaria lamp tylnich master 3

Post autor: Dychu » 30 gru 2017, o 21:06

Jak będzie wszystko chulać, to napisz w dziale mechanika dokładny poradnik co i jak a wtedy będziesz zupełnie inaczej postrzegany na forum :-).

Awatar użytkownika
ROM BEX transport
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 103
Rejestracja: 11 lis 2017, o 06:47
Samochód: master 3 szmata
Firma: ROM BEX
Uprawnienia: a,b,c,

Re: awaria lamp tylnich master 3

Post autor: ROM BEX transport » 31 gru 2017, o 13:32

zmontowane wszystko. i dupa. nie ma dalej prądu na pozycji i z przodu też. nie daje mi spokoju ten moduł , kable sprawdziłem wszystkie są całe. spróbuje przełożyć bsi z innego busa. ale manetka od kierunków i tak była do wymiany to niema tragedi.

Awatar użytkownika
ROM BEX transport
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 103
Rejestracja: 11 lis 2017, o 06:47
Samochód: master 3 szmata
Firma: ROM BEX
Uprawnienia: a,b,c,

Re: awaria lamp tylnich master 3

Post autor: ROM BEX transport » 1 sty 2018, o 09:25

znalazłem usterkę, pan elektronik sięnadaje do wymiany żarówek nic poza. ściągłem wczoraj wszystkie auta żeby znależć bsi na podmianke, znalazłem , podmieniłem i wszystko działa. zaraz skończe instalacje na tym podmienionym potem poszukiwania bsi nowego. dla potomnych powiem że moc amperowa bezpiecznika to świętość to że ktoś wsadził 30A w miejsce 7,5A spowodowało zapalenie się kabli z tyłu auta stopienie lampy i trwałe uszkodzenie modułu bsi. dwa nigdy nie można ciągnąć prądu z jednej lampy do drugiej ponieważ jest prawa i lewa strona, a nie obieg zamknięty. nawet jak niema światła jednego z tyłu i nie czujemy się mocni w tym żeby to zrobić na drodze to zostawiamy wieszamy trójkąt na dupie i zbieramy mandaty po drodze na baze . miałem kilka przypadków że jechałem 200 km wymienić kierowcy bezpiecznik od świateł . więc dla tych co nie wiedzą moduł bsi znajduje się w masterze 3 każdy model i silnik po prawej stronie jak stoisz przed otwartą maską trzeba odkręcić zbiornik wyrównawczy płynu chłodniczego klucz 10 wyciągnąć go ciągnąc w lewą strone nie w górę bo pęknie i już nie pojedziesz dalej. potem masz skrzynke cztery śróby klucz 10 ,otwierasz skrzynke na środku jest czarna skrzynka na zatrzasku zamontowana.to jest moduł bsi. wyciągasz odwracasz i masz bezpieczniki. w zależności od modeli ,rocznika są one różnie ułożone. dlatego sprawdzamy wszystkie pokolei. wymieniamy bezpiecznik . jeżeli nie mamy bezpiecznika o takim samym amperażu jaki się spalił wkładamy co mamy i piszemy kartkę że by szef wiedział że trzeba go potem zmienić na odpowiedni. przed wymianą bezpiecznika odpinamy kość zasilającą od lampy która nie świeci i wyłączamy stacyjkę żeby komputer nie łapał nie potrzebnych błędów. jeżeli mamy odrobine pojęcia rozkręcamy lampe i szukamy przyczyny spalenia się bezpiecznika sama wymiana nie rozwiązuje problemu. a wkładając bezpiecznik większy niż włożył producent, grozi zapaleniem się samochodu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „ECU / Elektronika”