Master - zrąbana geometria...?
- jarekvolvo
- Moderator
- Posty:917
- Rejestracja:21 lis 2015, o 21:22
- Samochód:Transit,Master,Ducat
- Uprawnienia:AB
Witam Szanownych..
Zauważyłem, że w mojej Masterce postępuje gwałtowne niszczenie lewej przedniej opony. Autko tegoroczne, przebieg 54 kkm, prowadzi się prosto, moooże delikatnie ciągnie ku prawej, ale bez tragedii. Prawa opona zużyta równomiernie, lewa - od zewnątrz idealna, od środka - aż wylazły druty. Pojechałem na reklamację gwarancyjną do serwisu - pomiary - tragedia. Wygląda, jak auto powypadkowe, kiedy już nic więcej nie dało się naprawić. Co dziwne - żadnych śladów, żadnych nieprawidłowości, wszystko malinowe, nawet sama zbieżność OK, tylko kąt pochylenia koła - jakby kielich górnego łożyska siedział "półmetra" w prawo. Ki diabeł ? Jeżdżę nim tylko ja, nie miałem żadnego gwałtownego zdarzenia, żadnej większej dziury czy poślizgu. Czy możliwe jest, by auto "od nowości" było źle pospawane ?.... . Serwis sugeruje wymianę kolumny i kolejną kontrolę, ale to mnie nie przekonuje... chyba, że McPherson jest fabrycznie krzywy... . A przecież tam nie ma praktycznie żadnej regulacji.... . . Czy ktoś z Was miał podobny przypadek ?
Zauważyłem, że w mojej Masterce postępuje gwałtowne niszczenie lewej przedniej opony. Autko tegoroczne, przebieg 54 kkm, prowadzi się prosto, moooże delikatnie ciągnie ku prawej, ale bez tragedii. Prawa opona zużyta równomiernie, lewa - od zewnątrz idealna, od środka - aż wylazły druty. Pojechałem na reklamację gwarancyjną do serwisu - pomiary - tragedia. Wygląda, jak auto powypadkowe, kiedy już nic więcej nie dało się naprawić. Co dziwne - żadnych śladów, żadnych nieprawidłowości, wszystko malinowe, nawet sama zbieżność OK, tylko kąt pochylenia koła - jakby kielich górnego łożyska siedział "półmetra" w prawo. Ki diabeł ? Jeżdżę nim tylko ja, nie miałem żadnego gwałtownego zdarzenia, żadnej większej dziury czy poślizgu. Czy możliwe jest, by auto "od nowości" było źle pospawane ?.... . Serwis sugeruje wymianę kolumny i kolejną kontrolę, ale to mnie nie przekonuje... chyba, że McPherson jest fabrycznie krzywy... . A przecież tam nie ma praktycznie żadnej regulacji.... . . Czy ktoś z Was miał podobny przypadek ?
- Wolf
- Moderator
- Posty:1636
- Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
- Samochód:Fiat Ducato
- Firma:PHU
- Uprawnienia:B
- Lokalizacja:Zachodniopomorskie
Re: Master - zrąbana geometria...?
A kolumnę czy mc prersona na gwarancji wymienią ?
- jarekvolvo
- Moderator
- Posty:917
- Rejestracja:21 lis 2015, o 21:22
- Samochód:Transit,Master,Ducat
- Uprawnienia:AB
Re: Master - zrąbana geometria...?
Właśnie nie. I skubańcy chcą za Mc tysiąc dwieście złotych BEZ żadnej gwarancji, że trafią w przyczynę :\
Re: Master - zrąbana geometria...?
Wymienic, Mc, jak bedzie to samo to do sadu, bo jedyny mozliwy powód to zle zespawane kielichy zostana,a to wymiana auta i pewnie dealer i renault, beda isc w zaparte
- jarekvolvo
- Moderator
- Posty:917
- Rejestracja:21 lis 2015, o 21:22
- Samochód:Transit,Master,Ducat
- Uprawnienia:AB
Re: Master - zrąbana geometria...?
Właśnie tego się obawiam... . Obwiniany amortyzator suchy, sprawny, na koniobijce sprawdzony.. . Może fabrycznie krzywy..
Zobaczymy za półtora tygodnia, bo na razie wolnego miejsca nie ma.. .
Zobaczymy za półtora tygodnia, bo na razie wolnego miejsca nie ma.. .
Re: Master - zrąbana geometria...?
Na początku spróbuj wykonać pomiary geometrii do góry - zmierz odległość między kielichami, zmierz odległość od kielicha do np. pasa przedniego z obu stron - w tym pojeździe oraz w innym tego samego typu i o podobnej dacie produkcji. Jeśli kielich jest źle wspawany to wyjdą inne wymiary niż są w drugim pojeździe. W takim przypadku warto pomierzyć jeszcze w innym. Jak w dwóch będzie zbliżone, a w Twoim inaczej to nie ma sensu na pałę wymieniać kolumny tylko od razu poszukać warsztatu który wykona profesjonalne pomiary geometrii (punkty bazowe) i wystawi z tego pomiaru protokół, i z tym protokołem złożyć reklamację. Może też być potrzebna opinia rzeczoznawcy, i możliwe że skończy się to sprawą w sądzie o zwrot kosztów badań i o wymianę pojazdu na wolny od wad.
- jarekvolvo
- Moderator
- Posty:917
- Rejestracja:21 lis 2015, o 21:22
- Samochód:Transit,Master,Ducat
- Uprawnienia:AB
Re: Master - zrąbana geometria...?
Niestety, moja własna inicjatywa jest nieco ograniczona, bo to auto służbowe i na gwarancji, a za specjalistyczne pomiary nie będę płacił z własnej kieszeni. Starałem się przekonać szefa do takiej kolejności, ale zadecydował, że wyłoży kasę na Mc i potem zażąda pomiarów. Jak będą złe, to wtedy ma zamiar dobrać się im do dóóópy.
IMHO, nie tędy droga, ale to nie moja decyzja... .
Swoją drogą, nie wyobrażam sobie jak bardzo musiałby być zwalony Mc, żeby dał takie efekty, Chyba że on sam jest fabrycznie źle wykonany. ..
IMHO, nie tędy droga, ale to nie moja decyzja... .
Swoją drogą, nie wyobrażam sobie jak bardzo musiałby być zwalony Mc, żeby dał takie efekty, Chyba że on sam jest fabrycznie źle wykonany. ..
- Wolf
- Moderator
- Posty:1636
- Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
- Samochód:Fiat Ducato
- Firma:PHU
- Uprawnienia:B
- Lokalizacja:Zachodniopomorskie
Re: Master - zrąbana geometria...?
Weź zapytaj się jaki jest koszt pomiaru, rzuć hasło szefowi, może nie jest do końca świadom cen i wydaje mu się że jego kolejność jest słuszna, ale jeśli przedstawisz mu argumenty a człowiek jest ogarnięty to zrozumie, tylko tak czy siak, wydaje mi się że gwarancyjnie za wile nie zwojujecie, wypną sie na was i tyle, będą wmawiać ze gdzieś uderzyłeś kołem i dla tego geometria jest rozjechanajarekvolvo pisze: ↑28 lip 2019, o 14:40Niestety, moja własna inicjatywa jest nieco ograniczona, bo to auto służbowe i na gwarancji, a za specjalistyczne pomiary nie będę płacił z własnej kieszeni. Starałem się przekonać szefa do takiej kolejności, ale zadecydował, że wyłoży kasę na Mc i potem zażąda pomiarów. Jak będą złe, to wtedy ma zamiar dobrać się im do dóóópy.
IMHO, nie tędy droga, ale to nie moja decyzja... .
Swoją drogą, nie wyobrażam sobie jak bardzo musiałby być zwalony Mc, żeby dał takie efekty, Chyba że on sam jest fabrycznie źle wykonany. ..
- jarekvolvo
- Moderator
- Posty:917
- Rejestracja:21 lis 2015, o 21:22
- Samochód:Transit,Master,Ducat
- Uprawnienia:AB
Re: Master - zrąbana geometria...?
Spróbuję.. . Jutro lecę do Kowna, więc trasa krótka, zadziałam, jak wrócę.. .
- Ortalion Trenera
- Użytkownik
- Posty:60
- Rejestracja:13 kwie 2016, o 18:00
- Samochód:Movano
- Firma:Dziad na swoim
- Uprawnienia:b,c,d,e
Re: Master - zrąbana geometria...?
Hej powalczyłeś coś z geometrią.
Ja mam problem w moim Movano blaszka od nowości.
Ściąga w prawo i zużywa tylną prawą opone 2x szybciej od reszty.
Ja mam problem w moim Movano blaszka od nowości.
Ściąga w prawo i zużywa tylną prawą opone 2x szybciej od reszty.