ODPOWIETRZENIE UKŁADU HAMULCOWEGO - MASTER
Siemandero!
Mam problem z układem hamulcowym po wymianie klocków. Majstrowałem samodzielnie przy hamulcach. Po wymianie klocków i odpowietrzeniu każdego zacisku odkręcanym odpowietrznikiem kilkukrotnie muszę wcisnąć pedał hamulca aby wyhamować spokojnie wóz - tłoczki nie wypychane są od razu tylko stopniowo z każdym naciśnięciem pedału a jak wcisnę go do dechy momentalnie blokują się koła. Trochę to wk**wia przy dłuższych trasach, Macie pomysła w czym tkwi problem?
Można w inny sposów odpowietrzyć układ hamulcowy aniżeli za pośrednictwem tych wykręcanych odpowietrzników na zaciskach?
Mam problem z układem hamulcowym po wymianie klocków. Majstrowałem samodzielnie przy hamulcach. Po wymianie klocków i odpowietrzeniu każdego zacisku odkręcanym odpowietrznikiem kilkukrotnie muszę wcisnąć pedał hamulca aby wyhamować spokojnie wóz - tłoczki nie wypychane są od razu tylko stopniowo z każdym naciśnięciem pedału a jak wcisnę go do dechy momentalnie blokują się koła. Trochę to wk**wia przy dłuższych trasach, Macie pomysła w czym tkwi problem?
Można w inny sposów odpowietrzyć układ hamulcowy aniżeli za pośrednictwem tych wykręcanych odpowietrzników na zaciskach?
Re: ODPOWIETRZENIE UKŁADU HAMULCOWEGO - MASTER
Nie bardzo z tego opisu można wywnioskować jak odpowietrzałeś te hamulce, samo odkręcenie odpowietrznika nic nie da, napisz konkretnie jak to robiłeś.
- Wolf
- Moderator
- Posty:1635
- Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
- Samochód:Fiat Ducato
- Firma:PHU
- Uprawnienia:B
- Lokalizacja:Zachodniopomorskie
Re: ODPOWIETRZENIE UKŁADU HAMULCOWEGO - MASTER
Jak sam tego dokonałeś ??? do odpowietrzenia hamulców potrzebne są dwie osoby, jedna naciska hamulec druga w tym czasie luzuje i okręca zawór i tak aż do momentu kiedy będzie szedł sam płyn bez powietrza, przy czym jest zasada że zaczyna się od najdalszego koła od pompy wspomagania.truck3rb pisze:Siemandero!
Mam problem z układem hamulcowym po wymianie klocków. Majstrowałem samodzielnie przy hamulcach. Po wymianie klocków i odpowietrzeniu każdego zacisku odkręcanym odpowietrznikiem kilkukrotnie muszę wcisnąć pedał hamulca aby wyhamować spokojnie wóz - tłoczki nie wypychane są od razu tylko stopniowo z każdym naciśnięciem pedału a jak wcisnę go do dechy momentalnie blokują się koła. Trochę to wk**wia przy dłuższych trasach, Macie pomysła w czym tkwi problem?
Można w inny sposów odpowietrzyć układ hamulcowy aniżeli za pośrednictwem tych wykręcanych odpowietrzników na zaciskach?
- jarekvolvo
- Moderator
- Posty:917
- Rejestracja:21 lis 2015, o 21:22
- Samochód:Transit,Master,Ducat
- Uprawnienia:AB
Re: ODPOWIETRZENIE UKŁADU HAMULCOWEGO - MASTER
Pewna myśl mi świta, ale poproszę o weryfikację bardziej doświadczonych - nie miałem potrzeby weryfikacji tego tematu... . Otóż słyszalem rozmowę mechaników, którzy twierdzili, że podczas wymiany klocków i cofania tloczków w zaciskach niezbędne jest pozostawienie włączonego zapłonu - w przeciwnym razie ABS wyłapie błędy i mogą być cyrki z zachowaniem się hamulców w czasie jazdy... . Możecie to potwierdzić ??
Re: ODPOWIETRZENIE UKŁADU HAMULCOWEGO - MASTER
Jarek, czujnik ABS mierzy jedynie prędkość obrotowo kola, jakie niby błędy mógłby generować podczas wciskania tłoczków?
Natomiast nawet zakładając jakieś cyrki wyprawiane przez układ ABS to było by samoczynne hamowanie, albo włączanie sie układu kiedy nie ma poślizgu, co najwyżej odczuwane jako podbijanie pedału.
A i jeszcze jedno, komputer ABS pracuje jak jest włączone zasilanie,(jak jest wyłączony to jakie błędy i jak miałby zbierać?) tym bardziej jaki sens ma włączanie komputera podczas naprawy hamulców
Natomiast nawet zakładając jakieś cyrki wyprawiane przez układ ABS to było by samoczynne hamowanie, albo włączanie sie układu kiedy nie ma poślizgu, co najwyżej odczuwane jako podbijanie pedału.
A i jeszcze jedno, komputer ABS pracuje jak jest włączone zasilanie,(jak jest wyłączony to jakie błędy i jak miałby zbierać?) tym bardziej jaki sens ma włączanie komputera podczas naprawy hamulców
- jarekvolvo
- Moderator
- Posty:917
- Rejestracja:21 lis 2015, o 21:22
- Samochód:Transit,Master,Ducat
- Uprawnienia:AB
Re: ODPOWIETRZENIE UKŁADU HAMULCOWEGO - MASTER
Nie wiem, też się zastanawiam..... . Ale widziałem w warsztacie, jak majster wykonał wymianę klocków "na zimno" i potem latali jak w ukropie, bo coś w związku z tym nie działało poprawnie... . Także raz kiedyś i u mnie po wyjeździe z hali ABS włączał się zaraz po dotknięciu pedału. Wróciłem, coś poprawili przy użyciu kompa i było ok. Jednak wtedy nie skojarzyłem tego z tym, o czym mówimy... .
Re: ODPOWIETRZENIE UKŁADU HAMULCOWEGO - MASTER
Podczas wymiany klocków można rozpiąć czujnik ABS zamiast czujnika zużycia klocków, raczej na taki błąd bym stawiał.
- jarekvolvo
- Moderator
- Posty:917
- Rejestracja:21 lis 2015, o 21:22
- Samochód:Transit,Master,Ducat
- Uprawnienia:AB
Re: ODPOWIETRZENIE UKŁADU HAMULCOWEGO - MASTER
O, to jest prawdopodobne..
Re: ODPOWIETRZENIE UKŁADU HAMULCOWEGO - MASTER
Dopiero z trasy wróciłem ...
Klasycznie, a może nie, sami oceńcie
Po wymianie klocków i przykręceniu zacisku odkręciłem lekko odpowietrznik po czym pompowałem pedałem hamulca do momentu aż nie zaczął wyciekać płyn hamulcowy. Czynności te powtórzyłem przy każdym zacisku.
Klasycznie, a może nie, sami oceńcie
Po wymianie klocków i przykręceniu zacisku odkręciłem lekko odpowietrznik po czym pompowałem pedałem hamulca do momentu aż nie zaczął wyciekać płyn hamulcowy. Czynności te powtórzyłem przy każdym zacisku.
- jarekvolvo
- Moderator
- Posty:917
- Rejestracja:21 lis 2015, o 21:22
- Samochód:Transit,Master,Ducat
- Uprawnienia:AB
Re: ODPOWIETRZENIE UKŁADU HAMULCOWEGO - MASTER
Aaale w ten sposób mógł wcale nie odpowietrzyć, jeśli robił to sam i nikt nie zakręcał odpowietrznika po momencie wciśnięcia pedału....