Ciśnienie powietrza - Sprinter.

Awatar użytkownika
Wolf
Moderator
Moderator
Posty:1635
Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
Samochód:Fiat Ducato
Firma:PHU
Uprawnienia:B
Lokalizacja:Zachodniopomorskie
Re: Ciśnienie powietrza - Sprinter.

Post autor: Wolf » 5 lis 2019, o 16:40

Dobre, nie ma to jak miękka guma :) u mnie przód 4,5 tył 5.0 wg producenta, jak na lekko jadę to tak zostawiam, jak ciężko po 0,5 dokładam jak już z konkretną waga to na tyle do 6.0 dobijam

Awatar użytkownika
mazuer
Użytkownik
Użytkownik
Posty:90
Rejestracja:7 sty 2018, o 11:44
Samochód:Iveco Daily
Firma:Iveco
Uprawnienia:A, B, C, C+E

Re: Ciśnienie powietrza - Sprinter.

Post autor: mazuer » 12 gru 2019, o 14:03

Z tego co zauważyłem, to w specyfikacji opon można znaleźć informacje na temat maksymalnego ciśnienia jakie może przyjąć dana opona.
Każda sprzedawana nowa opona opatrzona jest etykietą na której zwykle znajdują się tego rodzaju właśnie informacje.
Przed zakupem warto wiec sprawdzić ile atmosfer przyjmie. Bo tak się składa, że zbyt duże ciśnienie może też bardzo łatwo doprowadzić do uszkodzenia opony.
Tutaj zostało to trochę szerzej opisane.
Ostatnio zmieniony 16 gru 2019, o 07:44 przez mazuer, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Wolf
Moderator
Moderator
Posty:1635
Rejestracja:18 lis 2013, o 11:18
Samochód:Fiat Ducato
Firma:PHU
Uprawnienia:B
Lokalizacja:Zachodniopomorskie

Re: Ciśnienie powietrza - Sprinter.

Post autor: Wolf » 12 gru 2019, o 18:31

mazuer pisze:
12 gru 2019, o 14:03
Z tego co zauważyłem, to w specyfikacji opon można znaleźć informacje na temat maksymalnego ciśnienia jakie może przyjąć dana opona.
Każda sprzedawana nowa opona opatrzona jest etykietą na której zwykle znajdują się tego rodzaju właśnie informacje.
Przed zakupem warto wiec sprawdzić ile atmosfer przyjmie. Bo tak się składa, że zbyt duże ciśnienie może też bardzo łatwo doprowadzić do uszkodzenia opony.
Chciał bym zobaczyć jak to zbyt duże ciśnienie uszkadza opony.

Wg starej szkoły ciśnienie w oponach powoduje regulacje jej styku z podłoże więc gdy jest ono zbyt niskie to opona styka podłoże zewnętrznymi krawędziami i tak samo zbyt wysokie powoduje jej wybrzuszenie w pierwszym przypadku zbierają się boki a w drugim środek.

Wystrzał opony bo to rozumiem hasło "doprowadzić do uszkodzenia opony" oczywiście jest możliwy ale nie w przypadku różnicy 1,5 atmosfery.

Wręcz skłonny jestem się założyć że jeżdżąc na ciśnieniu 6 atmosfer opona dłużej wytrzyma niż przy 4, wyższe ciśnienie powoduje zwiększenie twardości opony, zmniejszenie jej oporów toczenia i jeszcze tam kilka dodatkowych plusów, których jest na pewno więcej niż w przypadku zbyt niskiego ciśnienia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie / Koła / Opony”