Jumper, tylne resory

Awatar użytkownika
gregin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 23 sie 2017, o 13:44
Samochód: Jumper
Firma: Citroen
Uprawnienia: B

Jumper, tylne resory

Post autor: gregin » 13 maja 2018, o 22:50

Wożę lekkie ładunki o wadze najczęściej do 150kg. Z tego powodu zawieszenie samochodu odczuwalnie jest dość twarde i głośne.

Czy mogę w związku z tym z tylnego zawieszenia wzmocnionego wymontować ten dodatkowy resor i jeździć na jednym piórze?

Awatar użytkownika
Wolf
Moderator
Moderator
Posty: 1441
Rejestracja: 18 lis 2013, o 11:18
Samochód: Fiat Ducato
Firma: PHU
Uprawnienia: B
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Re: Jumper, tylne resory

Post autor: Wolf » 14 maja 2018, o 08:55

gregin pisze:Wożę lekkie ładunki o wadze najczęściej do 150kg. Z tego powodu zawieszenie samochodu odczuwalnie jest dość twarde i głośne.

Czy mogę w związku z tym z tylnego zawieszenia wzmocnionego wymontować ten dodatkowy resor i jeździć na jednym piórze?
Chętnie odkupie od ciebie te pióra. Dodatkowo polecam przesmarować tuleje i nie żałuj smaru, od razu wyciszy nie będzie skrzypiało.

Awatar użytkownika
gregin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 23 sie 2017, o 13:44
Samochód: Jumper
Firma: Citroen
Uprawnienia: B

Re: Jumper, tylne resory

Post autor: gregin » 14 maja 2018, o 20:10

Ok, jeśli uda mi się je wymontować to się odezwie.

Awatar użytkownika
Wolf
Moderator
Moderator
Posty: 1441
Rejestracja: 18 lis 2013, o 11:18
Samochód: Fiat Ducato
Firma: PHU
Uprawnienia: B
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Re: Jumper, tylne resory

Post autor: Wolf » 14 maja 2018, o 21:14

gregin pisze:Ok, jeśli uda mi się je wymontować to się odezwie.
Bez problemu, tylko dobry podnosnik

Awatar użytkownika
gregin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 23 sie 2017, o 13:44
Samochód: Jumper
Firma: Citroen
Uprawnienia: B

Re: Jumper, tylne resory

Post autor: gregin » 14 maja 2018, o 21:15

Pióra są ze sobą pośrodku skręcone zwykłą śrubą?

Awatar użytkownika
Wolf
Moderator
Moderator
Posty: 1441
Rejestracja: 18 lis 2013, o 11:18
Samochód: Fiat Ducato
Firma: PHU
Uprawnienia: B
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Re: Jumper, tylne resory

Post autor: Wolf » 14 maja 2018, o 21:41

gregin pisze:Pióra są ze sobą pośrodku skręcone zwykłą śrubą?
Po środku śrubą, a po bokach obejmami (strzemionami), które po demontażu nie będą ci już potrzebne (stabilizują żeby resory razem pracowały i się nie przekręcił ten który będziesz demontował)

Awatar użytkownika
gregin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 23 sie 2017, o 13:44
Samochód: Jumper
Firma: Citroen
Uprawnienia: B

Re: Jumper, tylne resory

Post autor: gregin » 21 maja 2018, o 21:58

U mnie nie ma tych strzemion. Mam ten typ gdzie widać jak dodatkowo pióro odstaje z przodu i tyłu. Na końcach od góry są gumy.

Awatar użytkownika
gregin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 23 sie 2017, o 13:44
Samochód: Jumper
Firma: Citroen
Uprawnienia: B

Re: Jumper, tylne resory

Post autor: gregin » 23 maja 2018, o 08:10

Dziękuję za rozbudowaną odpowiedź.

Akurat mam takie zdjęcia pod ręką to pokażę:
https://photos.app.goo.gl/XFrdRN1pZRT6HtSg2

Bez obciążenia na dodatkowe pióro nie działa żadna siła. Jest ono charakterystycznie odgięte. Wygląda na to, że ono zaczyna pracować dopiero przy większym obciążeniu.

Obecnie jeżdżę z mniejszym ciśnieniem w tylnych kołach co trochę pomaga.

Awatar użytkownika
gregin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 9
Rejestracja: 23 sie 2017, o 13:44
Samochód: Jumper
Firma: Citroen
Uprawnienia: B

Re: Jumper, tylne resory

Post autor: gregin » 23 maja 2018, o 21:10

Ciśnienie podane na słupku dla tylnej osi wynosi 4,6 bara. Podana jest tylko jedna wartość, więc trzeba przyjąć, że jest to wartość, która musi być odpowiednia dla pełnego ładunku. Więc pewne obniżenie z głową dla lekkich ładunków nie powinno być problemem, a może i lepiej dla zawieszenia nawet(?).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie / Koła / Opony”