Jumper, tylne resory

Jumper, tylne resory

Postprzez gregin » 13 maja 2018, o 22:50

Wożę lekkie ładunki o wadze najczęściej do 150kg. Z tego powodu zawieszenie samochodu odczuwalnie jest dość twarde i głośne.

Czy mogę w związku z tym z tylnego zawieszenia wzmocnionego wymontować ten dodatkowy resor i jeździć na jednym piórze?
Avatar użytkownika
gregin
Użytkownik
Użytkownik
 
Posty: 9
Dołączył(a): 23 sie 2017, o 13:44
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Blog: Wyświetl Bloga (0)
Samochód: Jumper
Firma: Citroen
Uprawnienia: B

Re: Jumper, tylne resory

Postprzez Wolf » 14 maja 2018, o 08:55

gregin napisał(a):Wożę lekkie ładunki o wadze najczęściej do 150kg. Z tego powodu zawieszenie samochodu odczuwalnie jest dość twarde i głośne.

Czy mogę w związku z tym z tylnego zawieszenia wzmocnionego wymontować ten dodatkowy resor i jeździć na jednym piórze?


Chętnie odkupie od ciebie te pióra. Dodatkowo polecam przesmarować tuleje i nie żałuj smaru, od razu wyciszy nie będzie skrzypiało.
Avatar użytkownika
Wolf
Moderator
Moderator
 
Posty: 1408
Dołączył(a): 18 lis 2013, o 11:18
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Podziękował : 470 razy
Otrzymał podziękowań: 250 razy
Blog: Wyświetl Bloga (0)
Samochód: Fiat Ducato
Firma: PHU
Uprawnienia: B

Re: Jumper, tylne resory

Postprzez gregin » 14 maja 2018, o 20:10

Ok, jeśli uda mi się je wymontować to się odezwie.
Avatar użytkownika
gregin
Użytkownik
Użytkownik
 
Posty: 9
Dołączył(a): 23 sie 2017, o 13:44
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Blog: Wyświetl Bloga (0)
Samochód: Jumper
Firma: Citroen
Uprawnienia: B

Re: Jumper, tylne resory

Postprzez Wolf » 14 maja 2018, o 21:14

gregin napisał(a):Ok, jeśli uda mi się je wymontować to się odezwie.


Bez problemu, tylko dobry podnosnik
Avatar użytkownika
Wolf
Moderator
Moderator
 
Posty: 1408
Dołączył(a): 18 lis 2013, o 11:18
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Podziękował : 470 razy
Otrzymał podziękowań: 250 razy
Blog: Wyświetl Bloga (0)
Samochód: Fiat Ducato
Firma: PHU
Uprawnienia: B

Re: Jumper, tylne resory

Postprzez gregin » 14 maja 2018, o 21:15

Pióra są ze sobą pośrodku skręcone zwykłą śrubą?
Avatar użytkownika
gregin
Użytkownik
Użytkownik
 
Posty: 9
Dołączył(a): 23 sie 2017, o 13:44
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Blog: Wyświetl Bloga (0)
Samochód: Jumper
Firma: Citroen
Uprawnienia: B

Re: Jumper, tylne resory

Postprzez Wolf » 14 maja 2018, o 21:41

gregin napisał(a):Pióra są ze sobą pośrodku skręcone zwykłą śrubą?


Po środku śrubą, a po bokach obejmami (strzemionami), które po demontażu nie będą ci już potrzebne (stabilizują żeby resory razem pracowały i się nie przekręcił ten który będziesz demontował)
Avatar użytkownika
Wolf
Moderator
Moderator
 
Posty: 1408
Dołączył(a): 18 lis 2013, o 11:18
Lokalizacja: Zachodniopomorskie
Podziękował : 470 razy
Otrzymał podziękowań: 250 razy
Blog: Wyświetl Bloga (0)
Samochód: Fiat Ducato
Firma: PHU
Uprawnienia: B

Re: Jumper, tylne resory

Postprzez gregin » 21 maja 2018, o 21:58

U mnie nie ma tych strzemion. Mam ten typ gdzie widać jak dodatkowo pióro odstaje z przodu i tyłu. Na końcach od góry są gumy.
Avatar użytkownika
gregin
Użytkownik
Użytkownik
 
Posty: 9
Dołączył(a): 23 sie 2017, o 13:44
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Blog: Wyświetl Bloga (0)
Samochód: Jumper
Firma: Citroen
Uprawnienia: B

Re: Jumper, tylne resory

Postprzez gregin » 23 maja 2018, o 08:10

Dziękuję za rozbudowaną odpowiedź.

Akurat mam takie zdjęcia pod ręką to pokażę:
https://photos.app.goo.gl/XFrdRN1pZRT6HtSg2

Bez obciążenia na dodatkowe pióro nie działa żadna siła. Jest ono charakterystycznie odgięte. Wygląda na to, że ono zaczyna pracować dopiero przy większym obciążeniu.

Obecnie jeżdżę z mniejszym ciśnieniem w tylnych kołach co trochę pomaga.
Avatar użytkownika
gregin
Użytkownik
Użytkownik
 
Posty: 9
Dołączył(a): 23 sie 2017, o 13:44
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Blog: Wyświetl Bloga (0)
Samochód: Jumper
Firma: Citroen
Uprawnienia: B

Re: Jumper, tylne resory

Postprzez gregin » 23 maja 2018, o 21:10

Ciśnienie podane na słupku dla tylnej osi wynosi 4,6 bara. Podana jest tylko jedna wartość, więc trzeba przyjąć, że jest to wartość, która musi być odpowiednia dla pełnego ładunku. Więc pewne obniżenie z głową dla lekkich ładunków nie powinno być problemem, a może i lepiej dla zawieszenia nawet(?).
Avatar użytkownika
gregin
Użytkownik
Użytkownik
 
Posty: 9
Dołączył(a): 23 sie 2017, o 13:44
Podziękował : 0 raz
Otrzymał podziękowań: 0 raz
Blog: Wyświetl Bloga (0)
Samochód: Jumper
Firma: Citroen
Uprawnienia: B


Powrót do Zawieszenie / Koła / Opony

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość