Chłodziarka termoelektryczna a kompresorowa
Witam chciałbym znać wasze opinie o lodówce tzw, termoelektrycznej a lodówce kompresorowej .. czy ktoś ma taką termoelektryczną jak sie sprawdza ... czy warto wydac 600zł na termoelektryka czy dołozyc i kupić kompresora z cieżarówki >>>???
- Darobdg
- Posty:27
- Rejestracja:16 cze 2013, o 10:53
- Samochód:Jumper/c35s17
- Uprawnienia:ab+e
- Lokalizacja:Bydgoszcz
Re: chłodziarka termoelektryczna a kompresorowa
kompresorowa z ciezarowki jet na 24v wiec przez przetwornice powinna byc podłączana ja mam termoelektryczna waeco ale jezcze nie sprawdzalem w trasie .
Wertowałem temat lodowk i kompreorowa sprawdza sie dobrze z termoelektrykiem roznie bywa chyba ze masz mozliwosc wpiecia czasami do sieci na 220v wtedy jej wydajnosc sie zwieksza. Mnie jeszcze ciekawi jak jest poborem moja ma 60-70w jestem ciekawy jak szybko na postoju moze ako rozladowac
Wertowałem temat lodowk i kompreorowa sprawdza sie dobrze z termoelektrykiem roznie bywa chyba ze masz mozliwosc wpiecia czasami do sieci na 220v wtedy jej wydajnosc sie zwieksza. Mnie jeszcze ciekawi jak jest poborem moja ma 60-70w jestem ciekawy jak szybko na postoju moze ako rozladowac
- wichura
- Posty:51
- Rejestracja:12 cze 2013, o 23:02
- Samochód:Ducato
- Firma:Juhnke
- Uprawnienia:B
- Lokalizacja:Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
Re: chłodziarka termoelektryczna a kompresorowa
Czysta matematyka:
MOC = Napięcie x Prąd
czyli: Prąd = Moc /(podzielona) napięcie
Mówisz 60~70W, przyjmijmy 70W, w samochodzie mamy 12V
czyli:
prąd = 70W/12V
prąd = ok 5,83Ampera
Pojemność akumulatora znamionowa, w busach to ok 120Ah
czyli, możemy pobrać 120A przez 1 godzinę
lub, 1A przez 120 godzin
Teoretycznie. ale to inna bajka. by silnik mógł odpalić (przy zdrowym aku) możemy wybrać ok 75% pojemności
czyli: z 120Ah akumulatora wybrać możemy 90Ah
przy prądzie 6A (prawie) chłodziarka teoretycznie wyssa nam aku w 15 godzin, a w praktyce, po 15 godzinach już na pewno nie odpalimy lepiej odpalić max po 12 godzinach
MOC = Napięcie x Prąd
czyli: Prąd = Moc /(podzielona) napięcie
Mówisz 60~70W, przyjmijmy 70W, w samochodzie mamy 12V
czyli:
prąd = 70W/12V
prąd = ok 5,83Ampera
Pojemność akumulatora znamionowa, w busach to ok 120Ah
czyli, możemy pobrać 120A przez 1 godzinę
lub, 1A przez 120 godzin
Teoretycznie. ale to inna bajka. by silnik mógł odpalić (przy zdrowym aku) możemy wybrać ok 75% pojemności
czyli: z 120Ah akumulatora wybrać możemy 90Ah
przy prądzie 6A (prawie) chłodziarka teoretycznie wyssa nam aku w 15 godzin, a w praktyce, po 15 godzinach już na pewno nie odpalimy lepiej odpalić max po 12 godzinach
Alter'Ego w trasie - http://www.facebook.com/gabriellashat - Zapraszam!
Re: chłodziarka termoelektryczna a kompresorowa
NIBY TAK ALE CHODZI MI O RO CZY WARTO KUPIC TERMOELEKTRYCZNA CZY LEPIRJ DOŁOZYC DO KOMPRESORA ;D
- Darobdg
- Posty:27
- Rejestracja:16 cze 2013, o 10:53
- Samochód:Jumper/c35s17
- Uprawnienia:ab+e
- Lokalizacja:Bydgoszcz
Re: chłodziarka termoelektryczna a kompresorowa
Jak chcesz dłużej pojezdzić to lepiej kompresorową zawsze można do niej jakies miesko wtedy włożyć i działa tak jak normalna lodowka jak spada temp. to się włączy i dochłodzi . Jeszcze sprawa trzymania temp w środku wydaj się ,że też jest lepiej z jej izolacją.
- andrzej5
- Użytkownik
- Posty:2
- Rejestracja:15 lis 2013, o 09:30
- Samochód:bus
- Firma:Anfi-Trans
- Uprawnienia:a,b,c,c+e
Re: Chłodziarka termoelektryczna a kompresorowa
waeco masz na 24 v i na 12 v lepiej jest kupic na kompresor mniej pradu ciagnie
- shaggy
- Użytkownik
- Posty:3
- Rejestracja:13 lis 2014, o 01:45
- Samochód:ducato
- Firma:euro24
- Uprawnienia:B,D
Re: Chłodziarka termoelektryczna a kompresorowa
Kompresor WAECO, wydatek 1,5-2k... owszem, ale mrozi do -20, nie ponizej otoczenia ale po prostu, mamy -20st i już. Wozimy wtedy zamrożone kotleciki zrobione przez żonkę i czujemy się w trasie jak w domu