Chłodziarka termoelektryczna a kompresorowa

Awatar użytkownika
jezus
Posty: 33
Rejestracja: 17 cze 2013, o 14:42
Samochód: boxer 160hp
Uprawnienia: b c adr

Chłodziarka termoelektryczna a kompresorowa

Post autor: jezus » 20 cze 2013, o 21:37

Witam chciałbym znać wasze opinie o lodówce tzw, termoelektrycznej a lodówce kompresorowej .. czy ktoś ma taką termoelektryczną jak sie sprawdza ... czy warto wydac 600zł na termoelektryka czy dołozyc i kupić kompresora z cieżarówki >>>???

Awatar użytkownika
Darobdg
Posty: 27
Rejestracja: 16 cze 2013, o 10:53
Samochód: Jumper/c35s17
Uprawnienia: ab+e
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: chłodziarka termoelektryczna a kompresorowa

Post autor: Darobdg » 21 cze 2013, o 09:57

kompresorowa z ciezarowki jet na 24v wiec przez przetwornice powinna byc podłączana ja mam termoelektryczna waeco ale jezcze nie sprawdzalem w trasie .
Wertowałem temat lodowk i kompreorowa sprawdza sie dobrze z termoelektrykiem roznie bywa chyba ze masz mozliwosc wpiecia czasami do sieci na 220v wtedy jej wydajnosc sie zwieksza. Mnie jeszcze ciekawi jak jest poborem moja ma 60-70w jestem ciekawy jak szybko na postoju moze ako rozladowac

Awatar użytkownika
wichura
Posty: 51
Rejestracja: 12 cze 2013, o 23:02
Samochód: Ducato
Firma: Juhnke
Uprawnienia: B
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Kontakt:

Re: chłodziarka termoelektryczna a kompresorowa

Post autor: wichura » 25 cze 2013, o 22:25

Czysta matematyka:
MOC = Napięcie x Prąd
czyli: Prąd = Moc /(podzielona) napięcie

Mówisz 60~70W, przyjmijmy 70W, w samochodzie mamy 12V

czyli:
prąd = 70W/12V
prąd = ok 5,83Ampera

Pojemność akumulatora znamionowa, w busach to ok 120Ah
czyli, możemy pobrać 120A przez 1 godzinę
lub, 1A przez 120 godzin
Teoretycznie. ale to inna bajka. by silnik mógł odpalić (przy zdrowym aku) możemy wybrać ok 75% pojemności
czyli: z 120Ah akumulatora wybrać możemy 90Ah
przy prądzie 6A (prawie) chłodziarka teoretycznie wyssa nam aku w 15 godzin, a w praktyce, po 15 godzinach już na pewno nie odpalimy ;) lepiej odpalić max po 12 godzinach
Alter'Ego w trasie - http://www.facebook.com/gabriellashat - Zapraszam!

Awatar użytkownika
jezus
Posty: 33
Rejestracja: 17 cze 2013, o 14:42
Samochód: boxer 160hp
Uprawnienia: b c adr

Re: chłodziarka termoelektryczna a kompresorowa

Post autor: jezus » 25 cze 2013, o 23:59

NIBY TAK ALE CHODZI MI O RO CZY WARTO KUPIC TERMOELEKTRYCZNA CZY LEPIRJ DOŁOZYC DO KOMPRESORA ;D

Awatar użytkownika
Darobdg
Posty: 27
Rejestracja: 16 cze 2013, o 10:53
Samochód: Jumper/c35s17
Uprawnienia: ab+e
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: chłodziarka termoelektryczna a kompresorowa

Post autor: Darobdg » 26 cze 2013, o 08:35

Jak chcesz dłużej pojezdzić to lepiej kompresorową zawsze można do niej jakies miesko wtedy włożyć i działa tak jak normalna lodowka jak spada temp. to się włączy i dochłodzi . Jeszcze sprawa trzymania temp w środku wydaj się ,że też jest lepiej z jej izolacją.

Awatar użytkownika
andrzej5
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: 15 lis 2013, o 09:30
Samochód: bus
Firma: Anfi-Trans
Uprawnienia: a,b,c,c+e

Re: Chłodziarka termoelektryczna a kompresorowa

Post autor: andrzej5 » 17 lis 2013, o 18:14

waeco masz na 24 v i na 12 v lepiej jest kupic na kompresor mniej pradu ciagnie

Awatar użytkownika
shaggy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3
Rejestracja: 13 lis 2014, o 01:45
Samochód: ducato
Firma: euro24
Uprawnienia: B,D

Re: Chłodziarka termoelektryczna a kompresorowa

Post autor: shaggy » 15 lis 2014, o 01:34

Kompresor WAECO, wydatek 1,5-2k... owszem, ale mrozi do -20, nie ponizej otoczenia ale po prostu, mamy -20st i już. Wozimy wtedy zamrożone kotleciki zrobione przez żonkę i czujemy się w trasie jak w domu ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lodówki, chłodziarki”