Filtr oleju 3.0 HDi HPI
Witam!
Co tu tak pusto!?
Przymierzam się do wymiany oleju w Boxer 2011r. 3.0 156KM, zaleje Valvoline MaxLife 10W-40 Fully Synthetic.
Do tego trzeba kupić filtr oleju i tu zonk
Są za 70zł i jednej firmy Champion za 20zł....
I teraz pytanie? W czym tkwi haczyk?
Co tu tak pusto!?
Przymierzam się do wymiany oleju w Boxer 2011r. 3.0 156KM, zaleje Valvoline MaxLife 10W-40 Fully Synthetic.
Do tego trzeba kupić filtr oleju i tu zonk
Są za 70zł i jednej firmy Champion za 20zł....
I teraz pytanie? W czym tkwi haczyk?
Re: Filtr oleju 3.0 HDi HPI
Do tego silnika to ja lałem 5W30 a nie 10W40, no chyba, że ktoś już przed Tobą wlał taki olej.
A haczyk tkwi w tym, że niby droższy - lepszy. Chociaż ja zawsze kupowałem oryginalny filtr do Iveco Daily 3.0 146KM, silnik ten sam więc filtr pasuje na pewno - sprawdzone.
A haczyk tkwi w tym, że niby droższy - lepszy. Chociaż ja zawsze kupowałem oryginalny filtr do Iveco Daily 3.0 146KM, silnik ten sam więc filtr pasuje na pewno - sprawdzone.
Re: Filtr oleju 3.0 HDi HPI
Haczyk tkwi oczywiście w jakości materiału odradziłbym tego za 20zł twoje auto zarabia tez mu sie należy cos lepszego ;p np bosch mann-filter knecht(mahle) kamoka te 2 ostatnie firmy to średniawki ale adekwatne do ceny
- ADtrans
- Użytkownik
- Posty:1
- Rejestracja:8 gru 2013, o 19:53
- Samochód:Renault Master
- Firma:ADtrans
- Uprawnienia:B,C,
Re: Filtr oleju 3.0 HDi HPI
Kolego firma Kamoka to nie jest producent tylko pakowacz.
I jest to chinol dlatego odradzał bym części tej firmy.WIem to z doświadczenia bo mam własny warsztat samochodowy gdzie naprawiam nie tylko busy.
I jest to chinol dlatego odradzał bym części tej firmy.WIem to z doświadczenia bo mam własny warsztat samochodowy gdzie naprawiam nie tylko busy.
Re: Filtr oleju 3.0 HDi HPI
eh.... Jak będę jeździł na syberię to też zaleję 5W30Detektyw pisze:Do tego silnika to ja lałem 5W30 a nie 10W40, no chyba, że ktoś już przed Tobą wlał taki olej.
Co do tematu, to kupie dwa filtry tani i drogi, moze uda się coś porównać.
- TOMMIcox
- Użytkownik
- Posty:50
- Rejestracja:9 lip 2013, o 10:17
- Samochód:Boxer
- Uprawnienia:B,C+E
- Lokalizacja:POMORSKIE(GS)
Re: Filtr oleju 3.0 HDi HPI
kolego,jesli chodzi o filtry to akurat tym nie martwilbym sie w ogole.kwestia napisu nazwy firmy na opakowaniu. bardziej martwiące jest to twoje podejscie do oleju.bo jesli patrzac na twoj tok rozumowania,to najlepszy dla ciebie bylby olej 15W40, bo przeciez po saharze i w tropikach nie jezdzisz.idealny na nasze warunki.Ale tu nie chodzi o temp. musisz wiedziec,ze to silnik HDI,niestety,bardzo czuly na takie zmiany jakie ty stosujesz.Poczytaj na temat silnikow i dlaczego olej taki a nie inny.zdziwisz sie jak z czasem cos bedzie wewnatrz silnika ''zabrudzone'' itp. wtedy bedziesz mial zagdke-''dlaczego,przeciez to swieze auto''.krzakx pisze:eh.... Jak będę jeździł na syberię to też zaleję 5W30Detektyw pisze:Do tego silnika to ja lałem 5W30 a nie 10W40, no chyba, że ktoś już przed Tobą wlał taki olej.
Co do tematu, to kupie dwa filtry tani i drogi, moze uda się coś porównać.
Re: Filtr oleju 3.0 HDi HPI
HDI ? HDI to znaczy tyle co Boxer, czyli ot tak nazywa sie tak i już = marketing
Równie dobrze mogę nazwac ten silnik HPI High-pressure Direct Injection , albo MJ - MultiJet
Tak swoją drogą to instrukcja zaleca 5W-40 a nie 5W30
Wracając do tematu - założyłem tani filtr, różnił się nieznacznie wysokością całkowitą.
Równie dobrze mogę nazwac ten silnik HPI High-pressure Direct Injection , albo MJ - MultiJet
Tak swoją drogą to instrukcja zaleca 5W-40 a nie 5W30
za czystość silnika odpowiadają dodatki czyszczące, które oleje zawierają! czyli Total Base Numberzdziwisz sie jak z czasem cos bedzie wewnatrz silnika ''zabrudzone''
Wracając do tematu - założyłem tani filtr, różnił się nieznacznie wysokością całkowitą.
- TOMMIcox
- Użytkownik
- Posty:50
- Rejestracja:9 lip 2013, o 10:17
- Samochód:Boxer
- Uprawnienia:B,C+E
- Lokalizacja:POMORSKIE(GS)
Re: Filtr oleju 3.0 HDi HPI
Zeby sie nie kłocic,to instrukcja dopuszcza oleje: 10W40,5W40 I 5W30:). Ale nie o mniejszych wymogach jak normy ACEA A3/B4. Do tego trzeba dodac,ze oleje polsyntetyczne czyli 10W40,niestety ale maja krotsze przebiegi miedzy wymianami.Tak czy inaczej, osobiscie pozostaje przy pelnym syntetyku,szczegolnie gdzie auto robi mnostwo km w roku.krzakx pisze:HDI ? HDI to znaczy tyle co Boxer, czyli ot tak nazywa sie tak i już = marketing
Równie dobrze mogę nazwac ten silnik HPI High-pressure Direct Injection , albo MJ - MultiJet
Tak swoją drogą to instrukcja zaleca 5W-40 a nie 5W30za czystość silnika odpowiadają dodatki czyszczące, które oleje zawierają! czyli Total Base Numberzdziwisz sie jak z czasem cos bedzie wewnatrz silnika ''zabrudzone''
Wracając do tematu - założyłem tani filtr, różnił się nieznacznie wysokością całkowitą.
Re: Filtr oleju 3.0 HDi HPI
Ale wiesz, że moje 10W-40 to również pełny syntetyk?
Dlaczego więc piszesz?
I to nie syntethic blended czy part syntethic tylko Fully10W-40 Fully Synthetic
Dlaczego więc piszesz?
Skąd bierze się ta opinie wśród domowych mechaników, że 10W40 to półsyntetyczny? Może dawniej tak było, ale obecnie na rynku są oleje w pełni syntetyczne tej klasy lepkościowej.oleje polsyntetyczne czyli 10W40
Re: Filtr oleju 3.0 HDi HPI
Czołem !
Panowie odgrzeje kotleta ....
Co polecacie zrobic ? silnik 3.0 boxer 2007
przebieg 280 tys poprzedni wlasciciel lal najtansze 10w40
producent zaleca 5w30 lub 5w40 full syntetyk
co robic ? nie ktorzy zalecaja płókanke i powrót do 5w40
A moze zalac 10w40 ale full syntetyk ?
Czy lac dalej pol syntetyk 10w40 ? nie ktorzy jezdza 10w40 mobil delvac xhp extra
pomocy
Panowie odgrzeje kotleta ....
Co polecacie zrobic ? silnik 3.0 boxer 2007
przebieg 280 tys poprzedni wlasciciel lal najtansze 10w40
producent zaleca 5w30 lub 5w40 full syntetyk
co robic ? nie ktorzy zalecaja płókanke i powrót do 5w40
A moze zalac 10w40 ale full syntetyk ?
Czy lac dalej pol syntetyk 10w40 ? nie ktorzy jezdza 10w40 mobil delvac xhp extra
pomocy