Filtr oleju 3.0 HDi HPI

Awatar użytkownika
krzakx
Użytkownik
Użytkownik
Posty:4
Rejestracja:16 gru 2013, o 21:21
Samochód:Boxer III
Uprawnienia:B+E
Filtr oleju 3.0 HDi HPI

Post autor: krzakx » 16 gru 2013, o 23:26

Witam!
Co tu tak pusto!? :P

Przymierzam się do wymiany oleju w Boxer 2011r. 3.0 156KM, zaleje Valvoline MaxLife 10W-40 Fully Synthetic.
Do tego trzeba kupić filtr oleju i tu zonk :oops: :oops: :oops:

Są za 70zł i jednej firmy Champion za 20zł....
I teraz pytanie? W czym tkwi haczyk?

Awatar użytkownika
Detektyw
Użytkownik
Użytkownik
Posty:36
Rejestracja:7 kwie 2013, o 00:10
Samochód:Daily
Uprawnienia:B

Re: Filtr oleju 3.0 HDi HPI

Post autor: Detektyw » 17 gru 2013, o 21:44

Do tego silnika to ja lałem 5W30 a nie 10W40, no chyba, że ktoś już przed Tobą wlał taki olej.

A haczyk tkwi w tym, że niby droższy - lepszy. Chociaż ja zawsze kupowałem oryginalny filtr do Iveco Daily 3.0 146KM, silnik ten sam więc filtr pasuje na pewno - sprawdzone.

Awatar użytkownika
MarcinH
Użytkownik
Użytkownik
Posty:2
Rejestracja:27 paź 2013, o 13:54
Uprawnienia:B

Re: Filtr oleju 3.0 HDi HPI

Post autor: MarcinH » 18 gru 2013, o 00:05

Haczyk tkwi oczywiście w jakości materiału odradziłbym tego za 20zł twoje auto zarabia tez mu sie należy cos lepszego ;p np bosch mann-filter knecht(mahle) kamoka te 2 ostatnie firmy to średniawki ale adekwatne do ceny :)

Awatar użytkownika
ADtrans
Użytkownik
Użytkownik
Posty:1
Rejestracja:8 gru 2013, o 19:53
Samochód:Renault Master
Firma:ADtrans
Uprawnienia:B,C,

Re: Filtr oleju 3.0 HDi HPI

Post autor: ADtrans » 29 gru 2013, o 23:28

Kolego firma Kamoka to nie jest producent tylko pakowacz.
I jest to chinol dlatego odradzał bym części tej firmy.WIem to z doświadczenia bo mam własny warsztat samochodowy gdzie naprawiam nie tylko busy.

Awatar użytkownika
krzakx
Użytkownik
Użytkownik
Posty:4
Rejestracja:16 gru 2013, o 21:21
Samochód:Boxer III
Uprawnienia:B+E

Re: Filtr oleju 3.0 HDi HPI

Post autor: krzakx » 31 gru 2013, o 08:41

Detektyw pisze:Do tego silnika to ja lałem 5W30 a nie 10W40, no chyba, że ktoś już przed Tobą wlał taki olej.
eh.... Jak będę jeździł na syberię to też zaleję 5W30
Obrazek

Co do tematu, to kupie dwa filtry tani i drogi, moze uda się coś porównać.

Awatar użytkownika
TOMMIcox
Użytkownik
Użytkownik
Posty:50
Rejestracja:9 lip 2013, o 10:17
Samochód:Boxer
Uprawnienia:B,C+E
Lokalizacja:POMORSKIE(GS)

Re: Filtr oleju 3.0 HDi HPI

Post autor: TOMMIcox » 7 sty 2014, o 20:42

krzakx pisze:
Detektyw pisze:Do tego silnika to ja lałem 5W30 a nie 10W40, no chyba, że ktoś już przed Tobą wlał taki olej.
eh.... Jak będę jeździł na syberię to też zaleję 5W30
Obrazek

Co do tematu, to kupie dwa filtry tani i drogi, moze uda się coś porównać.
kolego,jesli chodzi o filtry to akurat tym nie martwilbym sie w ogole.kwestia napisu nazwy firmy na opakowaniu. bardziej martwiące jest to twoje podejscie do oleju.bo jesli patrzac na twoj tok rozumowania,to najlepszy dla ciebie bylby olej 15W40, bo przeciez po saharze i w tropikach nie jezdzisz.idealny na nasze warunki.Ale tu nie chodzi o temp. musisz wiedziec,ze to silnik HDI,niestety,bardzo czuly na takie zmiany jakie ty stosujesz.Poczytaj na temat silnikow i dlaczego olej taki a nie inny.zdziwisz sie jak z czasem cos bedzie wewnatrz silnika ''zabrudzone'' itp. wtedy bedziesz mial zagdke-''dlaczego,przeciez to swieze auto''.

Awatar użytkownika
krzakx
Użytkownik
Użytkownik
Posty:4
Rejestracja:16 gru 2013, o 21:21
Samochód:Boxer III
Uprawnienia:B+E

Re: Filtr oleju 3.0 HDi HPI

Post autor: krzakx » 14 sty 2014, o 00:44

HDI ? :lol: HDI to znaczy tyle co Boxer, czyli ot tak nazywa sie tak i już = marketing
Równie dobrze mogę nazwac ten silnik HPI High-pressure Direct Injection , albo MJ - MultiJet :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Tak swoją drogą to instrukcja zaleca 5W-40 a nie 5W30
zdziwisz sie jak z czasem cos bedzie wewnatrz silnika ''zabrudzone''
za czystość silnika odpowiadają dodatki czyszczące, które oleje zawierają! czyli Total Base Number

Wracając do tematu - założyłem tani filtr, różnił się nieznacznie wysokością całkowitą.

Awatar użytkownika
TOMMIcox
Użytkownik
Użytkownik
Posty:50
Rejestracja:9 lip 2013, o 10:17
Samochód:Boxer
Uprawnienia:B,C+E
Lokalizacja:POMORSKIE(GS)

Re: Filtr oleju 3.0 HDi HPI

Post autor: TOMMIcox » 16 sty 2014, o 01:10

krzakx pisze:HDI ? :lol: HDI to znaczy tyle co Boxer, czyli ot tak nazywa sie tak i już = marketing
Równie dobrze mogę nazwac ten silnik HPI High-pressure Direct Injection , albo MJ - MultiJet :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Tak swoją drogą to instrukcja zaleca 5W-40 a nie 5W30
zdziwisz sie jak z czasem cos bedzie wewnatrz silnika ''zabrudzone''
za czystość silnika odpowiadają dodatki czyszczące, które oleje zawierają! czyli Total Base Number

Wracając do tematu - założyłem tani filtr, różnił się nieznacznie wysokością całkowitą.
Zeby sie nie kłocic,to instrukcja dopuszcza oleje: 10W40,5W40 I 5W30:). Ale nie o mniejszych wymogach jak normy ACEA A3/B4. Do tego trzeba dodac,ze oleje polsyntetyczne czyli 10W40,niestety ale maja krotsze przebiegi miedzy wymianami.Tak czy inaczej, osobiscie pozostaje przy pelnym syntetyku,szczegolnie gdzie auto robi mnostwo km w roku. :)

Awatar użytkownika
krzakx
Użytkownik
Użytkownik
Posty:4
Rejestracja:16 gru 2013, o 21:21
Samochód:Boxer III
Uprawnienia:B+E

Re: Filtr oleju 3.0 HDi HPI

Post autor: krzakx » 28 sty 2014, o 19:18

Ale wiesz, że moje 10W-40 to również pełny syntetyk?
10W-40 Fully Synthetic
I to nie syntethic blended czy part syntethic tylko Fully
Dlaczego więc piszesz?
oleje polsyntetyczne czyli 10W40
Skąd bierze się ta opinie wśród domowych mechaników, że 10W40 to półsyntetyczny? Może dawniej tak było, ale obecnie na rynku są oleje w pełni syntetyczne tej klasy lepkościowej.

Awatar użytkownika
rybex
Użytkownik
Użytkownik
Posty:1
Rejestracja:8 kwie 2016, o 21:31
Samochód:boxer 3.0
Uprawnienia:c

Re: Filtr oleju 3.0 HDi HPI

Post autor: rybex » 8 kwie 2016, o 21:33

Czołem !

Panowie odgrzeje kotleta ....

Co polecacie zrobic ? silnik 3.0 boxer 2007

przebieg 280 tys poprzedni wlasciciel lal najtansze 10w40

producent zaleca 5w30 lub 5w40 full syntetyk

co robic ? nie ktorzy zalecaja płókanke i powrót do 5w40

A moze zalac 10w40 ale full syntetyk ?

Czy lac dalej pol syntetyk 10w40 ? nie ktorzy jezdza 10w40 mobil delvac xhp extra

pomocy :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik / Napęd”