Witam wszystkich.
Mam mały problem z Ducato 2009r. Silnik 3.0 157PS.
Od pewnego czasu zauważyłem że wokół wtryskiwaczy gromadzi się spora ilość oleju. Z początku były to znikome ilości. Teraz po wytarciu szmatką i przejechaniu 200-300km wszystkie wtryski są wręcz utopione w oleju. Gdzie szukać problemu? Skąd ten olej tam się bierze? Uszczelniacze pod wtryskami? śruby mocujace? Czy jakaś inna przyczyna? Raczej znikąd tam nie spływa, bo i nie ma skąd. Z autem narazie nic się nie dzieje. Nie dymu, moc jest, spalanie na przyzwoitym poziomie. Zaznaczam że nie jest to ropa tylko olej silnikowy. Proszę o jakieś sugestie. Mechanicy snują jakieś swoje niejasne teorie.
Olej silnikowy wokół wtryskiwaczy
- jarekvolvo
- Moderator
- Posty:917
- Rejestracja:21 lis 2015, o 21:22
- Samochód:Transit,Master,Ducat
- Uprawnienia:AB
Re: Olej silnikowy wokół wtryskiwaczy
Zobacz na pracującym silniku, najpierw bez wycierania, czy nie pojawiają się pęcherzyki wokół wtrysków, potem po wytarciu, czy olej nie pojawia się z jakiejś szczeliny... . Oleju nie ubywa ?
Re: Olej silnikowy wokół wtryskiwaczy
Dzięki. Spróbuje jutro na pracującym zapsikać wodą z płynem i popatrzeć skąd ciśnie. Jeszcze ropę byłbym w stanie zrozumieć,ale olej silnikowy. Są tam jakieś kanały olejowe aby mogło spod wtrysku cisnąć olejem?jarekvolvo pisze:Zobacz na pracującym silniku, najpierw bez wycierania, czy nie pojawiają się pęcherzyki wokół wtrysków, potem po wytarciu, czy olej nie pojawia się z jakiejś szczeliny... . Oleju nie ubywa ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- jarekvolvo
- Moderator
- Posty:917
- Rejestracja:21 lis 2015, o 21:22
- Samochód:Transit,Master,Ducat
- Uprawnienia:AB
Re: Olej silnikowy wokół wtryskiwaczy
W głowicy są kanały ciśnieniowe i powrót do michy... . Może luzują się śruby, a może kiedyś były za mocno dokręcone i zrobiły się "kwiatki" pod łbami śrub... ?
Re: Olej silnikowy wokół wtryskiwaczy
Spróbuję dziś to powycierac i poobserwowac skad zaczyna lecieć, albo woda z płynem i skąd pójdą jakieś bombelki.jarekvolvo pisze:W głowicy są kanały ciśnieniowe i powrót do michy... . Może luzują się śruby, a może kiedyś były za mocno dokręcone i zrobiły się "kwiatki" pod łbami śrub... ?