Zapala się spirala świec oraz STOP wchodzi w tryb awaryjny

Awatar użytkownika
DRIVER77
Użytkownik
Użytkownik
Posty:13
Rejestracja:22 lis 2016, o 15:57
Samochód:VW T5
Uprawnienia:A,B,C,D,E
Zapala się spirala świec oraz STOP wchodzi w tryb awaryjny

Post autor: DRIVER77 » 1 maja 2017, o 00:20

Witam.
Od jakiegoś czasu moje wozidło dręczy nie lada problem. O ile jazda po mieście nie stanowi problemu,o tyle autostrada oraz górki są sporym wyzwaniem.
Movano 2007r 2,5 DCI 115PS +chip (150PS). Egr zaslepiony i wywalony kompem.
Podczas jazdy załadowany na autostradzie lub pod górki przy mocniejszym wciśnięciu gazu zapala się kontrolka świec żarowych,oraz taki zygzak (zintegrowane razem). Czuć wtedy spadek mocy. Po chwili zapala się czerwony STOP i wóz wpada w tryb awaryjny (max 110 km/h) po prostej. Pod górkę trza go pchać. Pomaga restart kluczykiem podczas jazdy. Niekiedy pomaga nawet na 200-300km,a czasem problem wraca po 5 km. Byłem u pewnego magika ale jego wiedza ogranicza się do podłaczenia kompa,skasowania błędów i wymianie wszystkiego pokolei. Nie pamiętam kodu błędu bo go usunął. Natomiast wiem że był związany z regulacją ciśnienia paliwa. Wiem ze na listwie (rampie) jest czujnik ciśnienia,oraz bodajże zawór bezpieczeństwa. Ale i w pompie takze siedza jakieś zawory. Nie wiem czego mam się dotknąć i gdzie szukać winowajcy tegoż zamieszania. Moze ktoś borykał się podobnym problemem,coś doradzi,pomoże lub poleci kogoś kto ogarnia temat CR. Niestety takowego magika u nas brak. I wiem że jak oddam do pierwszego lepszego to poza wydrenowanym portfelem i tak zostane z niesprawnym autem pod płotem. Szukam kogoś w opolskim/sląskim. Posiadam zdolnosci manulane i wiele moge zrobić samemu,ale jak coś jest mi obce to nie dotykam tego. Wymieniony filtr paliwa,przewody elektryczne wygladają ok,przewody paliwowe również. Od wczoraj ranq przestał zapalać. Trzeba go strasznie długo kręcić. Później cały dzień pali od strzała. Liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
jarekvolvo
Moderator
Moderator
Posty:917
Rejestracja:21 lis 2015, o 21:22
Samochód:Transit,Master,Ducat
Uprawnienia:AB

Re: Zapala się spirala świec oraz STOP wchodzi w tryb awaryj

Post autor: jarekvolvo » 1 maja 2017, o 10:26

Przede wszystkim - wywal czipa, uruchom egr i przywróć go do pracy. Przygotuj silnik do pracy tak, jak dała fabryka. Potem możesz zacząć szukać błędów. Spotkałem się z wieloma autami z zawirusowanymi silnikami ( w tym Sprinter 318 na 240 KM - szedł, jak wściekły, ale co potem się działo - brakło listy na kompie...) - przez pewien czas sprawowały się idealnie, do momentu kiedy jakiś drobiazg nie wytrącił ich z równowagi - potem - problemy, jak u Ciebie.
Dopuki nie przywrócisz ustawień fabrycznych, wszelka diagnostyka nie ma sensu - choćby nie wiem jak profesjonalny warsztat zakładał czipa i byłbyś przekonany, że "po tej stronie" jest okej... ..
To podobnie jak z autami na gaz - najpierw silnik musi pracować dobrze na benzynie, a potem dopiero regulacje gazu... .
Poza tym, znajdź w instrukcji, co jeszcze, prócz "grzania" świec oznacza ta lampka - podejrzewam, że ma powiązanie ze zwykłym "czekendżin", co z kolei może być spowodowane tysiącem różnych błędów, w tym ciśnienia na pompie, kącie wtrysku czy ogólnie z pracą komputera silnika, który "oszukany" emulacją tego czy owego - sam zaczyna tworzyć i powielać własne błędy. ( wiem, że czasem niektórzy zaczynają szukać i dłubać w przekaźniku świec, co ma się nijak do istoty błędu..)... .

Awatar użytkownika
DRIVER77
Użytkownik
Użytkownik
Posty:13
Rejestracja:22 lis 2016, o 15:57
Samochód:VW T5
Uprawnienia:A,B,C,D,E

Re: Zapala się spirala świec oraz STOP wchodzi w tryb awaryj

Post autor: DRIVER77 » 1 maja 2017, o 15:19

Hej. Nie jest tu zamontowany jakiś chip box,tylko program pisany pod auto. Robiony w profesjonalnej firmie tuningowej 2 lata temu z gwarancja na program. W razie jakby coś w programie sie posypalo,nowy robiony jest za free. Mogę podjechać aby ew wykluczyć winę softu. U mnie występuje tylko jeden bład ,,Regulacja ciśnienia paliwa na rampie" czyli gdzieś traci się ciśnienie paliwa. Przy miastowej spokojnej jeździe jest ok. Problem zaczyna się pod obciązeniem lub ew podjazdem pod górki. Ale to też nie zawsze. Niekiedy można z pedałem w podłodze piąć sie pod górę i jest ok,a niekiedy najnormalniej w świecie sam z siebi na prostym odcinku zaświeci STOP i wpada w tryb awaryjny. Wtedy pomaga szybki restart kluczykiem,albo na 200-300km,albo tylko na 5-10 km. No i zaczął się problem z porannym zapalaniem. Gdy już go umęczę to cały dzień pali jak lala. Nie gaśnie podczas jazdy,nie dymi,nie szarpie,pracuje stabilnie.

Awatar użytkownika
jarekvolvo
Moderator
Moderator
Posty:917
Rejestracja:21 lis 2015, o 21:22
Samochód:Transit,Master,Ducat
Uprawnienia:AB

Re: Zapala się spirala świec oraz STOP wchodzi w tryb awaryj

Post autor: jarekvolvo » 1 maja 2017, o 22:51

Rozumiem. Jednak nadal proponuję przywrócenie parametrów sterowania silnikiem do ustawień fabrycznych. Każda ingerencja, zwłaszcza w oprogramowanie, może z czasem stać się źródłem nieporozumień. Tym bardziej, że już i tak zmusiłeś komputer do oszukania braku egr-u.
Oczywiście, przyczyną może być także banalna usterka - sprawdź jeszcze raz, czy wszystkie połączenia przewodów paliwowych są szczelne, czy gumowe nie spróchniały w mało widocznym miejscu, czy wtyki/kostki przewodów nie są utlenione - zwłaszcza te od kompa. W Masterze przez pewien moment miałem podobny objaw - pękł wzdłuż (!) wężyk podciśnienia, na górze silnika, pod gruchą podciśnień - było to absolutnie nie widoczne, przypadkowo kolega nacisnął gaz gdy zaglądałem pod maskę - usłyszałem "fsss" i wężyk zapadł się w miejscu pęknięcia, powracając po chwili do poprzedniego stanu - pierdoła, ale psuła pracę... . Zbadaj więc osprzęt pod tym kątem... .
A może po prostu kończy się pompa ? Wtryski pracują właściwie ? Robiłeś próbę przelewową ?

Awatar użytkownika
DRIVER77
Użytkownik
Użytkownik
Posty:13
Rejestracja:22 lis 2016, o 15:57
Samochód:VW T5
Uprawnienia:A,B,C,D,E

Re: Zapala się spirala świec oraz STOP wchodzi w tryb awaryj

Post autor: DRIVER77 » 2 maja 2017, o 17:05

W moim Masterze 2.5 115 Ps nie ma podcisnien. Jedyne podcisnienie wychodzące z vakum idzie do serwa hamulców. Drugie podcisnienie idzie z dolotu do gruszki turbiny. I to by było na tyle. Nie ma żadnego zbiornika podcisnienia, nie ma zaworkow podcisnienia. Choć sam nie rozumiem tego jak sterowana jest turbina. Idzie zwykły wezyk z dolotu na gruche turbiny.

Awatar użytkownika
0liwski
Moderator
Moderator
Posty:322
Rejestracja:30 wrz 2016, o 23:23
Samochód:KILKA...Sp.z.o.o.
Uprawnienia:B, C
Lokalizacja:POMORSKIE

Re: Zapala się spirala świec oraz STOP wchodzi w tryb awaryj

Post autor: 0liwski » 3 maja 2017, o 12:56

DRIVER77 pisze:Nie jest tu zamontowany jakiś chip box,tylko program pisany pod auto. Robiony w profesjonalnej firmie tuningowej 2 lata temu z gwarancja na program.
Bo są takie właśnie "prjofjesjonalne" firmy tjuningowe... :lol:
Przywróć fabryczną mapę..... wrócisz do 115 ale pozbędziesz się tych problemów.
Kierowca międzynarodówki to...stan umysłu... ;)

Awatar użytkownika
DRIVER77
Użytkownik
Użytkownik
Posty:13
Rejestracja:22 lis 2016, o 15:57
Samochód:VW T5
Uprawnienia:A,B,C,D,E

Re: Zapala się spirala świec oraz STOP wchodzi w tryb awaryj

Post autor: DRIVER77 » 7 maja 2017, o 21:42

Witam. Wóz podpięty pod Clipa. A wiec, wywala cały czas tylko jeden błąd i to tylko jak mocno wciśniesz gaz na 4/5/6 biegu. Błąd obwód ciśnienia paliwa w rampie. Kodu nie pamiętam. Podczas rozruchu nie ma gwałtownego strzału ciśnienia tylko narasta 50/100/150/200/250/300/350 bar i wtedy zapala. Po zgaszeniu odrazu ciśnienie idzie do 0. Na biegu jałowym normalnie trzyma okolo 350 bar. Po wciśnięciu gazu w podłogę niekiedy trzyma 1500 bar a niekiedy 750 bar. Wtryski sprawdzone na przelew i żaden nie wykazuje lania. Wszystkie menzurki zapełniają się równiutko. Mam takiego pewnego speca który nie chce wymieniać wszystkiego metodą prób i błędów. Na początek zaproponował abym wyciągnął zbiornik paliwa i zajrzał jak wygląda pompa,smok,szczelność przewodów. Gdy to nie przyniesie oczekiwanego skutku wtedy możliwe opcje: 1) walnięty czujnik na szynie (mało prawdopodobne że źle czyta) 2) walnięty zawór na szynie po przeciwnej stronie (bezpieczeństwa),zaciety lub zacinający się. 3) Walnięty zawór regulator ciśnienia w pompie CR. 4) Walnięta pompa CR (mało prawdopodobne). Jak jest pełny bak paliwa lub poł auto pali od strzała nawet po kilku dniach stania. Jak jest cwiartka lub mniej zaczynają się problemy nawet po kilku godz stania. Jednakże stan paliwa nie ma wpływu na wpadanie w tryb awaryjny. Czy jest pełny bak czy ćwierć to i tak pod obciążeniem po mocnym wciśnięciu gazu gdzieś ucieka ciśnienie na rampie.

Awatar użytkownika
niedzwiedz123
Użytkownik
Użytkownik
Posty:160
Rejestracja:27 lut 2016, o 12:02

Re: Zapala się spirala świec oraz STOP wchodzi w tryb awaryj

Post autor: niedzwiedz123 » 8 maja 2017, o 07:00

Mialem dwa razy podobna sytuacje, gdy auto wchodzilo w tryb awaryjny podczas jazdy.

Pierwsza kiedy pekl mi wezyk paliwowy.

Druga, gdy zepsul sie czujnik paliwa.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
DRIVER77
Użytkownik
Użytkownik
Posty:13
Rejestracja:22 lis 2016, o 15:57
Samochód:VW T5
Uprawnienia:A,B,C,D,E

Re: Zapala się spirala świec oraz STOP wchodzi w tryb awaryj

Post autor: DRIVER77 » 8 maja 2017, o 12:02

niedzwiedz123 pisze:Mialem dwa razy podobna sytuacje, gdy auto wchodzilo w tryb awaryjny podczas jazdy.

Pierwsza kiedy pekl mi wezyk paliwowy.

Druga, gdy zepsul sie czujnik paliwa.

Pozdrawiam
Dzięki za info. Za chwilę sciągam zbiornik i zobaczę co w trawie piszczy,jak to wszystko tam wygląda.

Awatar użytkownika
niedzwiedz123
Użytkownik
Użytkownik
Posty:160
Rejestracja:27 lut 2016, o 12:02

Re: Zapala się spirala świec oraz STOP wchodzi w tryb awaryj

Post autor: niedzwiedz123 » 8 maja 2017, o 17:30

Daj znac, bo w sumie jestem ciekawy jak sie sytuacja rozwinie :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik / Napęd”