Peugeot Boxer 3.0 HDI 180

Awatar użytkownika
BartekKSU
Posty:27
Rejestracja:15 cze 2013, o 12:02
Samochód:Peugeot Boxer
Firma:DANKO
Uprawnienia:B+Taczki
Peugeot Boxer 3.0 HDI 180

Post autor: BartekKSU » 16 cze 2013, o 15:58

Witam prosiłbym posiadaczy takowych motorów w swoich polishkampercargosach o opinie na temat usterek i poradzenia sobie z nimi w tych modelach
Obrazek
Lepsze 30 minut snu, niż wieczność pod ziemią :)

Awatar użytkownika
bumer
Posty:31
Rejestracja:29 mar 2013, o 18:09
Samochód:Peugeot Boxer 3.0
Firma:Własna
Uprawnienia:B + ADR
Lokalizacja:Leszno/Wrocław

Re: Peugeot Boxer 3.0 HDI 180

Post autor: bumer » 16 cze 2013, o 23:10

Usterki to zazwyczaj turbina (wymieniają na gwarancji), zerwane kable masowe, przegniłe instalacje. Przy nieodpowiednim użytkowaniu padają też skrzynie. Wszystkie te rzeczy robią na gwarancji. Dużo zależy od szczęścia. Ja na swoim mam 270 tys zrobione i przy 180 tysiącach wymieniona turbina. Skrzynia chodzi bez zarzutów jak do tej pory.

Awatar użytkownika
BartekKSU
Posty:27
Rejestracja:15 cze 2013, o 12:02
Samochód:Peugeot Boxer
Firma:DANKO
Uprawnienia:B+Taczki

Re: Peugeot Boxer 3.0 HDI 180

Post autor: BartekKSU » 23 lip 2013, o 10:17

bumer pisze:Usterki to zazwyczaj turbina (wymieniają na gwarancji), zerwane kable masowe, przegniłe instalacje. Przy nieodpowiednim użytkowaniu padają też skrzynie. Wszystkie te rzeczy robią na gwarancji. Dużo zależy od szczęścia. Ja na swoim mam 270 tys zrobione i przy 180 tysiącach wymieniona turbina. Skrzynia chodzi bez zarzutów jak do tej pory.
No ja w mojej 160 mam teraz 380 tyś i własnie wymienioną skrzynie po gwarancji oczywiscie autko z paździrnika 2010 a teraz tj. 23/07/2013 poszła miska olejowa przerdzewiała mokół wylewy oleju, i właśnie siedze na serwisie wymieniają :)
Obrazek
Lepsze 30 minut snu, niż wieczność pod ziemią :)

Awatar użytkownika
Detektyw
Użytkownik
Użytkownik
Posty:36
Rejestracja:7 kwie 2013, o 00:10
Samochód:Daily
Uprawnienia:B

Re: Peugeot Boxer 3.0 HDI 180

Post autor: Detektyw » 28 lip 2013, o 00:55

Panowie, odpowiedzcie mi na jedno pytanie. Bo nie wiem czy mam szukać problemu w silniku czy wszystko jest w porządku.
Jeżdżę Ducato 3.0 160KM (starszy model), nalatane pewnie jakieś 400 tysięcy. Mam mocny problem żeby zejść poniżej 12 litrów na 100km i to ładując po 800-1000kg. Jadąc 105-110km/h nie ma szans z takim ładunkiem. Tak z 90/95km/h już się mieszczę. Dla przykładu Ducatem w jednej z poprzednich firm, kontener plus agregat zszedłem spokojnie do 11.5l jadąc jak najbliżej 110km/h, więc podejrzewam, że coś jest nie halo.

Inny temat, że mam wrażenie jakby silnik pracował nie do końca równo. Wskazówka obrotomierza nawet nie drgnie, ale słyszę delikatne zmiany w pracy, w cyklu 2 sekundowym. Raz troszkę wyżej, raz troszkę niżej. Bardziej to słychać kiedy podniosę obroty na postoju, ale sam cykl nierównej pracy jest taki sam, nic się nie zmienia ze zmianą obortów ?
Nie mam pojęcia co może być winne tego stanu rzeczy.

Awatar użytkownika
marekgin
Posty:8
Rejestracja:12 lip 2013, o 20:43
Samochód:iveco
Firma:własna
Uprawnienia:A,B,C,C+E.KW,KK.,ADR
Lokalizacja:Krosno

Re: Peugeot Boxer 3.0 HDI 180

Post autor: marekgin » 28 lip 2013, o 13:40

W ducato 3.0 masz silnik od iveco wie moze na tym forum znajdziesz odpowiedz .pozdr www.iveco-forum.pl/‎

Awatar użytkownika
obrotny
Użytkownik
Użytkownik
Posty:4
Rejestracja:17 lip 2013, o 16:57
Samochód:Peugeot Boxer 3.0
Uprawnienia:B
Lokalizacja:Legnica

Re: Peugeot Boxer 3.0 HDI 180

Post autor: obrotny » 3 sie 2013, o 18:40

Witam.

Najbardziej awaryjnymi Boxerami są wersje EURO 5 (180KM) O dziwo wersja 160KM EURO 4 zbiera się o niebo lepiej...

Problemy są ze skrzynią biegów (GDY NIE WCISKAMY DO KOŃCA SPRZĘGŁA)
Z wiązką instalacyjną silnika ( Gniją, przebicia, błędy kompa)
Z Turbinami ( Gdy za szybko zgasi się silnik po dłuższej trasie nie tylko w upalne dni)

I przede wszystkim z WTRYSKIWACZAMI (Wada fabryczna)
Usterka objawia się tym że co jakiś czas autkiem szarpie ( jak by po woli brakowało paliwa pod górkę)
Co jakiś czas włączy się CHECK ENGINE.
O ile usterka zostanie szybko zdiagnozowana o tyle sama wymiana wtryskiwacza to zmora mechaników z PSE.
Tak samo jak świece żarowe tak wtryski się ukręcają co uniemożliwia ich szybką wymianę.
Spowodowane jest to tym iż z pod szybia woda ścieka na głowice i powstaje korozja ( amelinium się utlenia, biała szadź).
Moje autko stoi w serwisie już 2 tydzień i skazany jestem na blaszaka :(

Awatar użytkownika
bamberas
Posty:18
Rejestracja:23 sie 2013, o 15:33
Samochód:Iveco Daily
Firma:brak
Uprawnienia:B + ADR
Lokalizacja:Pruszcz Gdański

Re: Peugeot Boxer 3.0 HDI 180

Post autor: bamberas » 23 sie 2013, o 17:22

Detektyw pisze:Panowie, odpowiedzcie mi na jedno pytanie. Bo nie wiem czy mam szukać problemu w silniku czy wszystko jest w porządku.
Jeżdżę Ducato 3.0 160KM (starszy model), nalatane pewnie jakieś 400 tysięcy. Mam mocny problem żeby zejść poniżej 12 litrów na 100km i to ładując po 800-1000kg. Jadąc 105-110km/h nie ma szans z takim ładunkiem. Tak z 90/95km/h już się mieszczę. Dla przykładu Ducatem w jednej z poprzednich firm, kontener plus agregat zszedłem spokojnie do 11.5l jadąc jak najbliżej 110km/h, więc podejrzewam, że coś jest nie halo.

Inny temat, że mam wrażenie jakby silnik pracował nie do końca równo. Wskazówka obrotomierza nawet nie drgnie, ale słyszę delikatne zmiany w pracy, w cyklu 2 sekundowym. Raz troszkę wyżej, raz troszkę niżej. Bardziej to słychać kiedy podniosę obroty na postoju, ale sam cykl nierównej pracy jest taki sam, nic się nie zmienia ze zmianą obortów ?
Nie mam pojęcia co może być winne tego stanu rzeczy.

Mam ten silnik w Daily w furgonie. Po tym jak zmienili mi oprogramowanie kompa na serwisie zyskał kilka kucy (w iveco sprzedawany bym z mocą 178KM a podkręcil mi go do 200) taka dziwna praca to jego "urok" po prostu tak ma. U mnie w Furgonie (paka 3.60) przy 3m wysokości, przelotowej 110 pali 9l/100 a przy przelotowej 60km/h (tak zdarzyło się raz, że się nie śpieszyłem) bagatela 6,7l/100 nie wierzyłem ale tak wyszło.
Obrazek

Awatar użytkownika
Darobdg
Posty:27
Rejestracja:16 cze 2013, o 10:53
Samochód:Jumper/c35s17
Uprawnienia:ab+e
Lokalizacja:Bydgoszcz

Re: Peugeot Boxer 3.0 HDI 180

Post autor: Darobdg » 29 wrz 2013, o 14:01

Jumper 3.0 180 km spalanie srednie ale prawdziwe czyli ilosc km/ilosc paliwa to 12.4-12.5 na odcinku 19tys km srednie predkosci i tu jest problem bo ja jezdze po gps wiec moje 98km/h to okolo 105-107 licznikowe .
autko dziwne niby koni sporo wys 3.15 8epal ale czasami slabe za dlugi 6 bieg mam porownanie z iveco i tam wydaje sie iz jest lepsza skrzynia na auta ze szmatą .
przy 24tys wyciek oleju z weza od smarowania turbo wymienione na ta chwile brak problemow prebieg 70 tys.

Awatar użytkownika
adrianszurek
Użytkownik
Użytkownik
Posty:1
Rejestracja:16 sty 2016, o 15:28
Samochód:Peugeot Boxer
Firma:FHU
Uprawnienia:B+E

Re: Peugeot Boxer 3.0 HDI 180

Post autor: adrianszurek » 16 sty 2016, o 15:35

Tyle co wyjechałem z serwisu fiata. Powodem tej wizyty był spadek mocy samochodu. Po wpięciu w komputer okazało się że powodem był chwilowy błąd czujnika wału korbowego i auto przeszło w tryb awaryjny. Wystarczyło wykasować błąd i po kłopocie. Należy jeszcze sprawdzić kable zasilające ten czujnik bo tak naprawdę coś musiało mieć wpływ na wystąpienie tego błędu.

Awatar użytkownika
STI
Użytkownik
Użytkownik
Posty:189
Rejestracja:26 lut 2014, o 11:23
Samochód:DOBRY
Uprawnienia:A,B,C

Re: Peugeot Boxer 3.0 HDI 180

Post autor: STI » 16 sty 2016, o 16:16

Przy chwilowym błędzie jak to okraśliłeś wystarczy wyłączyć motorek na chwilę i tryb awaryjny się wyłącza.Jedynie przez jakiś czas(kilka odpaleń motoru)kontrolka sama gaśnie.Dziwne,że dopiero kompem mogli Ci to zresetować.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik / Napęd”