Peugeot Boxer 3.0 HDI 180
- BartekKSU
- Posty:27
- Rejestracja:15 cze 2013, o 12:02
- Samochód:Peugeot Boxer
- Firma:DANKO
- Uprawnienia:B+Taczki
Witam prosiłbym posiadaczy takowych motorów w swoich polishkampercargosach o opinie na temat usterek i poradzenia sobie z nimi w tych modelach
Lepsze 30 minut snu, niż wieczność pod ziemią
- bumer
- Posty:31
- Rejestracja:29 mar 2013, o 18:09
- Samochód:Peugeot Boxer 3.0
- Firma:Własna
- Uprawnienia:B + ADR
- Lokalizacja:Leszno/Wrocław
Re: Peugeot Boxer 3.0 HDI 180
Usterki to zazwyczaj turbina (wymieniają na gwarancji), zerwane kable masowe, przegniłe instalacje. Przy nieodpowiednim użytkowaniu padają też skrzynie. Wszystkie te rzeczy robią na gwarancji. Dużo zależy od szczęścia. Ja na swoim mam 270 tys zrobione i przy 180 tysiącach wymieniona turbina. Skrzynia chodzi bez zarzutów jak do tej pory.
- BartekKSU
- Posty:27
- Rejestracja:15 cze 2013, o 12:02
- Samochód:Peugeot Boxer
- Firma:DANKO
- Uprawnienia:B+Taczki
Re: Peugeot Boxer 3.0 HDI 180
No ja w mojej 160 mam teraz 380 tyś i własnie wymienioną skrzynie po gwarancji oczywiscie autko z paździrnika 2010 a teraz tj. 23/07/2013 poszła miska olejowa przerdzewiała mokół wylewy oleju, i właśnie siedze na serwisie wymieniająbumer pisze:Usterki to zazwyczaj turbina (wymieniają na gwarancji), zerwane kable masowe, przegniłe instalacje. Przy nieodpowiednim użytkowaniu padają też skrzynie. Wszystkie te rzeczy robią na gwarancji. Dużo zależy od szczęścia. Ja na swoim mam 270 tys zrobione i przy 180 tysiącach wymieniona turbina. Skrzynia chodzi bez zarzutów jak do tej pory.
Lepsze 30 minut snu, niż wieczność pod ziemią
Re: Peugeot Boxer 3.0 HDI 180
Panowie, odpowiedzcie mi na jedno pytanie. Bo nie wiem czy mam szukać problemu w silniku czy wszystko jest w porządku.
Jeżdżę Ducato 3.0 160KM (starszy model), nalatane pewnie jakieś 400 tysięcy. Mam mocny problem żeby zejść poniżej 12 litrów na 100km i to ładując po 800-1000kg. Jadąc 105-110km/h nie ma szans z takim ładunkiem. Tak z 90/95km/h już się mieszczę. Dla przykładu Ducatem w jednej z poprzednich firm, kontener plus agregat zszedłem spokojnie do 11.5l jadąc jak najbliżej 110km/h, więc podejrzewam, że coś jest nie halo.
Inny temat, że mam wrażenie jakby silnik pracował nie do końca równo. Wskazówka obrotomierza nawet nie drgnie, ale słyszę delikatne zmiany w pracy, w cyklu 2 sekundowym. Raz troszkę wyżej, raz troszkę niżej. Bardziej to słychać kiedy podniosę obroty na postoju, ale sam cykl nierównej pracy jest taki sam, nic się nie zmienia ze zmianą obortów ?
Nie mam pojęcia co może być winne tego stanu rzeczy.
Jeżdżę Ducato 3.0 160KM (starszy model), nalatane pewnie jakieś 400 tysięcy. Mam mocny problem żeby zejść poniżej 12 litrów na 100km i to ładując po 800-1000kg. Jadąc 105-110km/h nie ma szans z takim ładunkiem. Tak z 90/95km/h już się mieszczę. Dla przykładu Ducatem w jednej z poprzednich firm, kontener plus agregat zszedłem spokojnie do 11.5l jadąc jak najbliżej 110km/h, więc podejrzewam, że coś jest nie halo.
Inny temat, że mam wrażenie jakby silnik pracował nie do końca równo. Wskazówka obrotomierza nawet nie drgnie, ale słyszę delikatne zmiany w pracy, w cyklu 2 sekundowym. Raz troszkę wyżej, raz troszkę niżej. Bardziej to słychać kiedy podniosę obroty na postoju, ale sam cykl nierównej pracy jest taki sam, nic się nie zmienia ze zmianą obortów ?
Nie mam pojęcia co może być winne tego stanu rzeczy.
- marekgin
- Posty:8
- Rejestracja:12 lip 2013, o 20:43
- Samochód:iveco
- Firma:własna
- Uprawnienia:A,B,C,C+E.KW,KK.,ADR
- Lokalizacja:Krosno
Re: Peugeot Boxer 3.0 HDI 180
W ducato 3.0 masz silnik od iveco wie moze na tym forum znajdziesz odpowiedz .pozdr www.iveco-forum.pl/
- obrotny
- Użytkownik
- Posty:4
- Rejestracja:17 lip 2013, o 16:57
- Samochód:Peugeot Boxer 3.0
- Uprawnienia:B
- Lokalizacja:Legnica
Re: Peugeot Boxer 3.0 HDI 180
Witam.
Najbardziej awaryjnymi Boxerami są wersje EURO 5 (180KM) O dziwo wersja 160KM EURO 4 zbiera się o niebo lepiej...
Problemy są ze skrzynią biegów (GDY NIE WCISKAMY DO KOŃCA SPRZĘGŁA)
Z wiązką instalacyjną silnika ( Gniją, przebicia, błędy kompa)
Z Turbinami ( Gdy za szybko zgasi się silnik po dłuższej trasie nie tylko w upalne dni)
I przede wszystkim z WTRYSKIWACZAMI (Wada fabryczna)
Usterka objawia się tym że co jakiś czas autkiem szarpie ( jak by po woli brakowało paliwa pod górkę)
Co jakiś czas włączy się CHECK ENGINE.
O ile usterka zostanie szybko zdiagnozowana o tyle sama wymiana wtryskiwacza to zmora mechaników z PSE.
Tak samo jak świece żarowe tak wtryski się ukręcają co uniemożliwia ich szybką wymianę.
Spowodowane jest to tym iż z pod szybia woda ścieka na głowice i powstaje korozja ( amelinium się utlenia, biała szadź).
Moje autko stoi w serwisie już 2 tydzień i skazany jestem na blaszaka
Najbardziej awaryjnymi Boxerami są wersje EURO 5 (180KM) O dziwo wersja 160KM EURO 4 zbiera się o niebo lepiej...
Problemy są ze skrzynią biegów (GDY NIE WCISKAMY DO KOŃCA SPRZĘGŁA)
Z wiązką instalacyjną silnika ( Gniją, przebicia, błędy kompa)
Z Turbinami ( Gdy za szybko zgasi się silnik po dłuższej trasie nie tylko w upalne dni)
I przede wszystkim z WTRYSKIWACZAMI (Wada fabryczna)
Usterka objawia się tym że co jakiś czas autkiem szarpie ( jak by po woli brakowało paliwa pod górkę)
Co jakiś czas włączy się CHECK ENGINE.
O ile usterka zostanie szybko zdiagnozowana o tyle sama wymiana wtryskiwacza to zmora mechaników z PSE.
Tak samo jak świece żarowe tak wtryski się ukręcają co uniemożliwia ich szybką wymianę.
Spowodowane jest to tym iż z pod szybia woda ścieka na głowice i powstaje korozja ( amelinium się utlenia, biała szadź).
Moje autko stoi w serwisie już 2 tydzień i skazany jestem na blaszaka
- bamberas
- Posty:18
- Rejestracja:23 sie 2013, o 15:33
- Samochód:Iveco Daily
- Firma:brak
- Uprawnienia:B + ADR
- Lokalizacja:Pruszcz Gdański
Re: Peugeot Boxer 3.0 HDI 180
Detektyw pisze:Panowie, odpowiedzcie mi na jedno pytanie. Bo nie wiem czy mam szukać problemu w silniku czy wszystko jest w porządku.
Jeżdżę Ducato 3.0 160KM (starszy model), nalatane pewnie jakieś 400 tysięcy. Mam mocny problem żeby zejść poniżej 12 litrów na 100km i to ładując po 800-1000kg. Jadąc 105-110km/h nie ma szans z takim ładunkiem. Tak z 90/95km/h już się mieszczę. Dla przykładu Ducatem w jednej z poprzednich firm, kontener plus agregat zszedłem spokojnie do 11.5l jadąc jak najbliżej 110km/h, więc podejrzewam, że coś jest nie halo.
Inny temat, że mam wrażenie jakby silnik pracował nie do końca równo. Wskazówka obrotomierza nawet nie drgnie, ale słyszę delikatne zmiany w pracy, w cyklu 2 sekundowym. Raz troszkę wyżej, raz troszkę niżej. Bardziej to słychać kiedy podniosę obroty na postoju, ale sam cykl nierównej pracy jest taki sam, nic się nie zmienia ze zmianą obortów ?
Nie mam pojęcia co może być winne tego stanu rzeczy.
Mam ten silnik w Daily w furgonie. Po tym jak zmienili mi oprogramowanie kompa na serwisie zyskał kilka kucy (w iveco sprzedawany bym z mocą 178KM a podkręcil mi go do 200) taka dziwna praca to jego "urok" po prostu tak ma. U mnie w Furgonie (paka 3.60) przy 3m wysokości, przelotowej 110 pali 9l/100 a przy przelotowej 60km/h (tak zdarzyło się raz, że się nie śpieszyłem) bagatela 6,7l/100 nie wierzyłem ale tak wyszło.
- Darobdg
- Posty:27
- Rejestracja:16 cze 2013, o 10:53
- Samochód:Jumper/c35s17
- Uprawnienia:ab+e
- Lokalizacja:Bydgoszcz
Re: Peugeot Boxer 3.0 HDI 180
Jumper 3.0 180 km spalanie srednie ale prawdziwe czyli ilosc km/ilosc paliwa to 12.4-12.5 na odcinku 19tys km srednie predkosci i tu jest problem bo ja jezdze po gps wiec moje 98km/h to okolo 105-107 licznikowe .
autko dziwne niby koni sporo wys 3.15 8epal ale czasami slabe za dlugi 6 bieg mam porownanie z iveco i tam wydaje sie iz jest lepsza skrzynia na auta ze szmatą .
przy 24tys wyciek oleju z weza od smarowania turbo wymienione na ta chwile brak problemow prebieg 70 tys.
autko dziwne niby koni sporo wys 3.15 8epal ale czasami slabe za dlugi 6 bieg mam porownanie z iveco i tam wydaje sie iz jest lepsza skrzynia na auta ze szmatą .
przy 24tys wyciek oleju z weza od smarowania turbo wymienione na ta chwile brak problemow prebieg 70 tys.
- adrianszurek
- Użytkownik
- Posty:1
- Rejestracja:16 sty 2016, o 15:28
- Samochód:Peugeot Boxer
- Firma:FHU
- Uprawnienia:B+E
Re: Peugeot Boxer 3.0 HDI 180
Tyle co wyjechałem z serwisu fiata. Powodem tej wizyty był spadek mocy samochodu. Po wpięciu w komputer okazało się że powodem był chwilowy błąd czujnika wału korbowego i auto przeszło w tryb awaryjny. Wystarczyło wykasować błąd i po kłopocie. Należy jeszcze sprawdzić kable zasilające ten czujnik bo tak naprawdę coś musiało mieć wpływ na wystąpienie tego błędu.
Re: Peugeot Boxer 3.0 HDI 180
Przy chwilowym błędzie jak to okraśliłeś wystarczy wyłączyć motorek na chwilę i tryb awaryjny się wyłącza.Jedynie przez jakiś czas(kilka odpaleń motoru)kontrolka sama gaśnie.Dziwne,że dopiero kompem mogli Ci to zresetować.