IVECO DAILY 3.0 skrzynia półautomatyczna - problem

lukasky
Posty:1
Rejestracja:3 mar 2019, o 14:40
Samochód:IVECO DAILY 3.0
Firma:STRADE TRANSPORT Sp.
Uprawnienia:C+E
IVECO DAILY 3.0 skrzynia półautomatyczna - problem

Post autor: lukasky » 3 mar 2019, o 14:46

Witajcie,

Mam problem z półautomatem w Iwonce 3.0. Pojawił sie komunikat: AWARIA KLOCKI HAMULCOWE, a dwie godziny później, POWAŻNA USTERKA SKRZYNI BIEGÓW., awaria ABS, awaria RBS. Po zatrzymaniu się i wyłączeniu/włączeniu silnika, brak mozliwości wlączenia jakiegokolwiek biegu. Tylko neutral. Po kilkunatu próbach, biegi wróciły, ale brak mozliwości przełączenia na MANUAL. Tertaz biegi zupełnie sie zgubiły. NIE MA NIC.
Może to zbieg okoliczności, ale problem pojawił sie po najechaniu na "wertep", przy intensywnym deszczu.

Mieliscie do czynienia z powyszym problemem? Jakies sugestie?

Z gry dzieki za info.

Iveco 35C17
Posty:1
Rejestracja:23 maja 2022, o 17:06
Samochód:Iveco 35C17
Firma:Mira
Uprawnienia:B,C,D,E

Re: IVECO DAILY 3.0 skrzynia półautomatyczna - problem

Post autor: Iveco 35C17 » 25 maja 2022, o 15:38

Witam i doszedłeś o co tam chodzi?.Mam ten sam problem

Awatar użytkownika
paul0
Użytkownik
Użytkownik
Posty:23
Rejestracja:15 lut 2019, o 00:49
Uprawnienia:B

Re: IVECO DAILY 3.0 skrzynia półautomatyczna - problem

Post autor: paul0 » 28 cze 2022, o 22:30

Awarie kilku systemów naraz, raz są raz niema. Rzecz upierdliwa do odnalezienia, błędy są z czapy, niezgodne wartości a elementy pomiarowe (czujniki) sprawne. Czujniki dają sygnał najczęściej napięciowy, mierzony względem potencjału masy. Jeśli jest taka sytuacja to zacząć od sprawdzenia wiązek instalacji a przede wszystkim wszystkich połączeń instalacji z masą pojazdu. Jeśli poszczególne podłączenia masy mają różne potencjały wskutek odkładania się napięcia na nadmiernej rezystancji przejścia to sterowniki mają niespójne a nawet sprzeczne dane z czujników i wystawiają błędy, W najgorszym przypadku skończy się to uszkodzeniem sterownika - jeśli na wejście sygnałowe które ma zakres 0...5V przyjdzie napięcie 14V.
W trafiku coś podobnego miałem - błędy ABS, poduszki, oświetlenie (komunikat o spalonej żarówce a żarówka sprawna), pojawiało sie to na dziurach. Przyczyna: przerwa w połączeniu masy silnika z masą budy. Styk przewodu miedzianego z stalową karoserią to miejsce potencjalnie korozyjne i jak tam dostanie się wilgoć to następuje korozja elektrochemiczna. (zjawisko można zaobserwować: wbić w cytrynę drut stalowy oraz drut miedziany tak żeby się nie stykały i zmierzyć napięcie. Potem te druty zewrzeć, i zobaczyć w jakim stanie one będą po kilku dniach.
Obecnie jakość instalacji elektrycznej w pojazdach jest tragiczna, wszystko na styk zwymiarowane, a i same wiązki są coraz gorszej jakości. Upalone przewody masy to w wielu pojazdach standart.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik / Napęd”